Tunings setup

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

Tunings setup

#1 Indlæg af Niklaskinn »

hej til alle. jeg har fået min dejlige silvia S12 (motor CA18ET) på gaden nu men den er fandeme sløv kun med de 135hk.

Jeg har tænkt mig at købe:

370ml dysserer købt.

Benzinpumpe?

Benzintrykregulator?

MS Motorstyring?

Turbo?

BOV?

Intercooler er købt.

2,5" rustfri udstødning er købt rør til.

Der hvor der er ? tegn er jeg i tvivl om hva jeg skal vælge så ønsker lidt hjælp og vis jeg har glemt noget så sig det gerne.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#2 Indlæg af klyfax »

Hvor mange heste havde du tænkt dig at få?
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Niklaskinn
Junior Medlem
Indlæg: 85
Tilmeldt: 16 aug 2005, 18:03
Geografisk sted: Roskilde

#3 Indlæg af Niklaskinn »

klyfax skrev:Hvor mange heste havde du tænkt dig at få?


et sted mellem 250 og 300hk men det er jo også lidt an på om motoren kan følge med.
Brugeravatar
klyfax
Mester Medlem
Indlæg: 2525
Tilmeldt: 25 maj 2005, 10:08
Geografisk sted: Sweden

#4 Indlæg af klyfax »

Niklaskinn skrev:
klyfax skrev:Hvor mange heste havde du tænkt dig at få?


et sted mellem 250 og 300hk men det er jo også lidt an på om motoren kan følge med.


På turbo siden kunne man vælge en Garrett GT2860RS, den burde kunne levere op til 300 hk.

Kender ikke meget til motoren, men har snakket med turbomotor.dk, og samtalen landede på en turbo til en S12'er, hvor han sagde at den turbo kunne levere op til 310 hk.

Men på BOV siden finder man bare en der er stor nok. Jeg har valgt en HKS S.S. ventil. Go lyd, godt dyr.
MVH

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."
Besvar