Hejsa,
Jeg skal have smidt en mølle på min gamle kompressormotor. Det er en 1,6 med 165Hk. Kompressionen er på 8,9:1. Jeg har anskaffet mig en KKK K16 turbo, og jeg vil meget gerne have effekten op over de 200hk. (omkring 230)Kan det lade sig gøre?
Jeg vil også gerne høre, er det nødvendigt at sænke kompressionen? og hvad med turbotøven hvis jeg evt. gør det?
På forhånd tak
Lars
86' AE86
4AGZE med KKK K16 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
LarsV
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 19 apr 2005, 21:35
- Kontakt:
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Kender ikke turboen men det lyder ikke helt usansynligt, hvis ellers motoren er frisk.
Har en corolla stående som laver 210HP v. 0.7bar og 260HP v. 1.0bar
Det er med en standart AGZE motorstyrring og MF2.
Du er velkommen til at kigge forbi hvis du vil se hvordan det er lavet..
MVH
Johan
Har en corolla stående som laver 210HP v. 0.7bar og 260HP v. 1.0bar
Det er med en standart AGZE motorstyrring og MF2.
Du er velkommen til at kigge forbi hvis du vil se hvordan det er lavet..
MVH
Johan
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
LarsV
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 19 apr 2005, 21:35
- Kontakt:
Hej Johan
Det lyder godt med motoren, kører du med org. GZE toppakning? og standard kompression? For så burde det vel ikke være nødvendigt at skifte toppakning.
Kommer fra midtjylland men går på skole i FRH for tiden. Så det kan da godt ske jeg gerne vil tage et kig, smider lige en PM efter dig når / hvis det er.
Lars
86' AE86
Det lyder godt med motoren, kører du med org. GZE toppakning? og standard kompression? For så burde det vel ikke være nødvendigt at skifte toppakning.
Kommer fra midtjylland men går på skole i FRH for tiden. Så det kan da godt ske jeg gerne vil tage et kig, smider lige en PM efter dig når / hvis det er.
Lars
86' AE86
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Motoren er standart AGZE med bigport topstykke og t-vis indsugning, der er ikke pillet ved knaster eller knast hjul, men mener der sidder nogle stærkere topbolte i.
Det ekstra er så:
Garret turbo fra en saab, 2½" udstødning og downpipe, HKS luftfilter, 2½" rustfri rør, intercooler fra en mercedes slk Kompressor, MF2, Stor benzinpumpe og regulator.
Er lige flyttet fra Hjørring havde bare ikke fået opdateret min profil.
Det ekstra er så:
Garret turbo fra en saab, 2½" udstødning og downpipe, HKS luftfilter, 2½" rustfri rør, intercooler fra en mercedes slk Kompressor, MF2, Stor benzinpumpe og regulator.
Er lige flyttet fra Hjørring havde bare ikke fået opdateret min profil.
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
- Ferrari Killer
- Senior Medlem
- Indlæg: 298
- Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23
Til jer med disse kompressor motorer fra Toyota!
Har I været forbi Vestsjællands Autoelektro for inspiration?
Hvis ikke, så check dette link!
www.vae.dk
Det er en hurtig bil Jesper har fået lavet sig....
Har I været forbi Vestsjællands Autoelektro for inspiration?
Hvis ikke, så check dette link!
www.vae.dk
Det er en hurtig bil Jesper har fået lavet sig....
V.H.
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Ronnie Bonde
Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!
Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
-
LarsV
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 19 apr 2005, 21:35
- Kontakt:
-
RSV
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
- Geografisk sted: Østsjælland
Efter at have studeret kkk turbo en tid så tvivler jeg meget stærkt på at den turbo dvs k16 kan levere over 200 hk vil mene uden dog at have hele nr på typen at den kan levere max 200 hk
Men skriv hele type nr så kan jeg afkode den rimeligt dvs jeg kan omsætte den til noget tilsvarende i garret
Kan fortælle at jeg selv har en k24 i den mindste udførsel og den laver luft til ca 220hk
Men skriv hele type nr så kan jeg afkode den rimeligt dvs jeg kan omsætte den til noget tilsvarende i garret
Kan fortælle at jeg selv har en k24 i den mindste udførsel og den laver luft til ca 220hk
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
Kawasaki ZZ-R 1100 :o)