Hej Folkens..
Jeg er ved at hjælpe en bekendt med noget ms på hans vogn. Hele systemet er sat til og der er lavet ledningsnet osv. Men som nogle få herinde har oplevet er der de sædvanlige opstartsproblemer.. Så jeg tillader mig at stille et par spørgsmål.
1. Når man starter megatune kommer der en fejlmeddelse, (se vedhæftede fil). Umiddelbart virker det som om softwaren ikke passer til ms boksen, eller er der måske en fejl i denne? Skal siges at boksen er en "turbomotor v2" udgave.
2. Hvis man ignorerer ovennævnte fejlmeddelse og får startet megatune op, så er der forbindelse og den er "connected" osv. Men prøver man at Burn'e noget til den, så siger den pludselig at der ikke er forbindelse, og programmet lukker ned. Dette gør den uanset om alt er sat til, eller alt er pillet fra og den kun får 12v. Kan dette også være en fejl i boksen, eller kan fejlen være Megatune?
3. Ved en tilfældighed opdagede vi at dyserne blev noget lune, hvordan kan det ske når der ikke er noget der kører, hvis man kan sige det sådan. Altså der var tænding på, og der blev rodet med det megatune.. andet blev der ikke foretaget.
Nogen der har nogle bud på disse problemer?
Assistance til MS søges..
Redaktør: Moderatorer
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs
Assistance til MS søges..
- Vedhæftede filer
-
- fejlen
- IMG_0152.jpg (60.68 KiB) Vist 2361 gange
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det ser ud til at firmware i MS, ikke passer til softwaren i MT.
MT forventer 14 coden og får standart, eller ingenting tilbage.
14 coden er over 1,5 år gammel, hvisvi taler eksta coden, og der findes en nyere og mere stabil.
Så en firmware opdatering er nok på sin plads.
Hvordan det gøres kan læses her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
MVH
Morten
MT forventer 14 coden og får standart, eller ingenting tilbage.
14 coden er over 1,5 år gammel, hvisvi taler eksta coden, og der findes en nyere og mere stabil.
Så en firmware opdatering er nok på sin plads.
Hvordan det gøres kan læses her.
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup.html
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Assistance til MS søges..
Volvo-Dennis skrev:1. Når man starter megatune kommer der en fejlmeddelse, (se vedhæftede fil). Umiddelbart virker det som om softwaren ikke passer til ms boksen, eller er der måske en fejl i denne? Skal siges at boksen er en "turbomotor v2" udgave.
2. Hvis man ignorerer ovennævnte fejlmeddelse og får startet megatune op, så er der forbindelse og den er "connected" osv. Men prøver man at Burn'e noget til den, så siger den pludselig at der ikke er forbindelse, og programmet lukker ned. Dette gør den uanset om alt er sat til, eller alt er pillet fra og den kun får 12v. Kan dette også være en fejl i boksen, eller kan fejlen være Megatune?
3. Ved en tilfældighed opdagede vi at dyserne blev noget lune, hvordan kan det ske når der ikke er noget der kører, hvis man kan sige det sådan. Altså der var tænding på, og der blev rodet med det megatune.. andet blev der ikke foretaget.
Nogen der har nogle bud på disse problemer?
Godt sted at starte er nok ved ham der har lavet boksen...
Du har en konflikt fordi firmwaren på boksen ikke passer med softwaren i PCen, og efter du har ignoreret det problem kræver det nu en firmwareopdatering.
Der er nok et problem med dysedriverne. De bliver normalt ikke varme, hverken under max belastning,tomgang eller slukket.
Du slipper nok ikke for at tage fat i ham der har lavet boksen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Volvo-Dennis
- Senior Medlem
- Indlæg: 422
- Tilmeldt: 26 maj 2005, 15:59
- Geografisk sted: Syddjurs