Dyse montering

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

Dyse montering

#1 Indlæg af Kristian T »

Jeg er lidt forvirret over hvordan dyserne skal strikkes på.
Når jeg kigger på HenrikGM´s www.boost-it.dk er der lavet 2 forskellige udkast til det.
Vil mene det er monterings diagram #1 jeg skal bruge men vil bare være sikker inden vi forhåbentlig skal have liv i dyret på lørdag :lol:

/Kristian T
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Det er praktisk talt det samme... Det kommer lidt an på om pin 32 og 33 samt 34 og 35 er koblet sammen inden i boksen eller det skal gøres uden for.

V/h Chr
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#3 Indlæg af Kristian T »

Det der driller mig lidt er på diagram #1 går dyserne sådan:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 2
pin 34 og 35 til cyl 3 og 4
Hvis man bruger diagram 2 er det vel sådanset:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 4
pin 34 og 35 til cyl 2 og 3
Eller er jeg helt på herrens mark?

/Kristian T
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Det har ingen praktisk betydning.
Hvilke cylindre der tilsluttes hvilke dysedrivere.
Da MS ikke sprøjter sekventielt.
MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#5 Indlæg af HenrikGM »

Kristian T skrev:Det der driller mig lidt er på diagram #1 går dyserne sådan:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 2
pin 34 og 35 til cyl 3 og 4
Hvis man bruger diagram 2 er det vel sådanset:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 4
pin 34 og 35 til cyl 2 og 3
Eller er jeg helt på herrens mark?

/Kristian T


Generelt fungerer det pænest efter diagram2 hvor 32+33 er cyl 1+4 og 34+35 er cyl 2+3, men har kun effekt hvis du kører alternating og 2 skud pr cyklus.(altså semisekventielt)

Ellers er det ligegyldigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

HenrikGM skrev:
Kristian T skrev:Det der driller mig lidt er på diagram #1 går dyserne sådan:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 2
pin 34 og 35 til cyl 3 og 4
Hvis man bruger diagram 2 er det vel sådanset:
pin 32 og 33 til cyl 1 og 4
pin 34 og 35 til cyl 2 og 3
Eller er jeg helt på herrens mark?

/Kristian T


Generelt fungerer det pænest efter diagram2 hvor 32+33 er cyl 1+4 og 34+35 er cyl 2+3, men har kun effekt hvis du kører alternating og 2 skud pr cyklus.(altså semisekventielt)

Ellers er det ligegyldigt.


Forklaring udbedes til hvorfor det er bedre at koble cyl 1-4 og 2-3 sammen en den alternative 1-2 3-4.
Jeg kører den første måde, og semisekventielt.
Hvilket ifølge min teori bog betyder at MS har en 50 % chance for at skyde benz ind når der er en indsugnings ventil der er åben.
Fra start forsøg til startforsøg.
eller start til start.
Og måske kun 25% i den anden opkobling.
Jeg vil tillade mig at påstå at i de 2 år jeg har kørt med denne opsætning, har jeg ikke kunne mærke nogen forskel, eller se nogen forskel.
Om den første gnist tilfalder cyl 1-4 eller 2-3.
Kortsagt jeg er forvirret

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

jeg har haft lejligheden til at forsøge med en stribe forskellige opkoblinger, og videregiver blot dem jeg har fundet fungerer bedst, men der er ikke voldsom forskel. Tilsyneladende er forskellen størst i tomgang.

Nu rager det jo ikke vidt at prøve sig frem ved at flytte stikkene rundt, og det må være op til den enkelte hvad der foretrækkes.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#8 Indlæg af uno »

Vi er 2 mand der lige har fået fat i ms og skal have lavet en opsætning på hver.
Forstår jeg ret hvis løsningen 1-4 og 2-3 semisekvientiel kræver større dyser, -eller giver muglighed for tomgang på større dyser?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#9 Indlæg af Morten VJ »

uno skrev:Vi er 2 mand der lige har fået fat i ms og skal have lavet en opsætning på hver.
Forstår jeg ret hvis løsningen 1-4 og 2-3 semisekvientiel kræver større dyser, -eller giver muglighed for tomgang på større dyser?

Alle dyser sprøjter samtidig, og et skud pr cyklus. Det giver den teoretiske bedste opløsning ift. MS.
Og burde derfor give den bedste tomgang med store dyser.
Men der er en meget stor forskel på teori, og praksis.
Så det eneste råd er prøv dig frem, da det ikke er særligt svært at ændre opstillingen.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar