MS: Konstruktion af triggerhjul + ?omkring tændingsmodul
Redaktør: Moderatorer
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
MS: Konstruktion af triggerhjul + ?omkring tændingsmodul
Hey nu går mit projekt for alvor i gang, bilen bliver skildt ad onsdag, men mangler lige, at få de sidste ting på plads.
Bl.a. Mit triggerhjul. Er det rigtigt forståetat det skal leves som på billedet, vist neden for. hvor jeg "skærer" det væk, hvor jeg har lavet "trekanter"?!
http://img348.imageshack.us/img348/2492/triggerhjuludskring7pt.jpg
Venlig Hilsen
Jesper Konge
Bl.a. Mit triggerhjul. Er det rigtigt forståetat det skal leves som på billedet, vist neden for. hvor jeg "skærer" det væk, hvor jeg har lavet "trekanter"?!
http://img348.imageshack.us/img348/2492/triggerhjuludskring7pt.jpg
Venlig Hilsen
Jesper Konge
Senest rettet af JesperKonge 11 apr 2006, 13:29, rettet i alt 1 gang.
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det ser rigtigt ud, hvis det er ud for tdc at sensoren står, når motoren staå i tdc. Og den roterer i urets retning.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
Tdc er ud for sensoren, det er der taget højde for... så var jeg på rette spor.
Et lille ekstra spørgsmål: På min motor (c18nz) er monteret et tændingsmodul, med kun 4 stik-ben, vil dette kunne bruges på lige fod med bosch-modulet med 7 stikben, eller skal jeg have fat i det?
De 4 forbindelser er:
1: til Kl. 1 på tændspole
2: Stel
3: Kl 15
4: Firkant-signal ("stelles") fra ECU
Kan ikke lige finde noget data for om den har dwell-styring, nogen erfaringer?
Et lille ekstra spørgsmål: På min motor (c18nz) er monteret et tændingsmodul, med kun 4 stik-ben, vil dette kunne bruges på lige fod med bosch-modulet med 7 stikben, eller skal jeg have fat i det?
De 4 forbindelser er:
1: til Kl. 1 på tændspole
2: Stel
3: Kl 15
4: Firkant-signal ("stelles") fra ECU
Kan ikke lige finde noget data for om den har dwell-styring, nogen erfaringer?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Lige en ting.
Din remskive ligner en svingningsdæmper.
Aka. 2 stykker metal med en gummiring imellem.
Det kan godt give nogen unøjagtighed mht. tændingstidspunktet.
Og i værstefald kan den yderste ring skride ift. den inderste.
Tændingsmodulet er med 99% sikkerhed et dumt modul, Når det bliver styret af motordtyringen.
Alle de smarte moduler jeg er stødt på er kun styret af giveren i strømfordeleren.
MVH
Morten
Din remskive ligner en svingningsdæmper.
Aka. 2 stykker metal med en gummiring imellem.
Det kan godt give nogen unøjagtighed mht. tændingstidspunktet.
Og i værstefald kan den yderste ring skride ift. den inderste.
Tændingsmodulet er med 99% sikkerhed et dumt modul, Når det bliver styret af motordtyringen.
Alle de smarte moduler jeg er stødt på er kun styret af giveren i strømfordeleren.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
Morten VJ skrev:Lige en ting.
Din remskive ligner en svingningsdæmper.
Aka. 2 stykker metal med en gummiring imellem.
Det kan godt give nogen unøjagtighed mht. tændingstidspunktet.
Og i værstefald kan den yderste ring skride ift. den inderste.
Ved godt det ikke er den helt rigtige måde, at gøre det på, men da den lå lige for håden, bliver det udfært sadan. Hjulet trækker heldigvis kun generatoren, så der er ikke så meget belastning på hjulet + at jeg ikke regner med at skulle pine min motor, så et tændingstidspunkt ±1*, kan jeg leve med
Morten VJ skrev:Tændingsmodulet er med 99% sikkerhed et dumt modul, Når det bliver styret af motordtyringen.
Alle de smarte moduler jeg er stødt på er kun styret af giveren i strømfordeleren.
Hmm... Det vil sige at jeg bør få fat i et sådan bosch 124 modul?! eller kan jeg styre det i boksen (HenrikGM)?
VH
Jesper
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
- grydesvamp
- Mester Medlem
- Indlæg: 2537
- Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
- Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
JesperKonge skrev:Tdc er ud for sensoren, det er der taget højde for... så var jeg på rette spor.
Et lille ekstra spørgsmål: På min motor (c18nz) er monteret et tændingsmodul, med kun 4 stik-ben, vil dette kunne bruges på lige fod med bosch-modulet med 7 stikben, eller skal jeg have fat i det?
De 4 forbindelser er:
1: til Kl. 1 på tændspole
2: Stel
3: Kl 15
4: Firkant-signal ("stelles") fra ECU
Kan ikke lige finde noget data for om den har dwell-styring, nogen erfaringer?
Tændingsudgangen fra MS sættes på pin4(måske skal der en pullup på, måske ikke)
Den er dum, dvs nul dwell, så den sætter du selv op i softwaren, se under dwell....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- JesperKonge
- Medlem
- Indlæg: 147
- Tilmeldt: 10 apr 2006, 20:17
- Geografisk sted: Ry
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Ja der er to muligheder:
1: du måler dig frem til hvordan det signal reelt at lavet(altså hvordan den nuværende boks forholder sig til det nuværende tændingsmodul) og bruger nogle kræfter på det, og tilslutter så MS udfra den viden.
2: Du tilslutter MS til ovennævnte klemme, og prøver at tørne motoren. Er der gnist, så var det rigtigt, eler der ikke så var det forkert.
Eftersom jeg udfra dit sprg. vurderer du ikke kan bruge metode 1, så er mulighederne jo til at overskue.
1: du måler dig frem til hvordan det signal reelt at lavet(altså hvordan den nuværende boks forholder sig til det nuværende tændingsmodul) og bruger nogle kræfter på det, og tilslutter så MS udfra den viden.
2: Du tilslutter MS til ovennævnte klemme, og prøver at tørne motoren. Er der gnist, så var det rigtigt, eler der ikke så var det forkert.
Eftersom jeg udfra dit sprg. vurderer du ikke kan bruge metode 1, så er mulighederne jo til at overskue.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!



