Bananmanifold: 4-1 vs 4-2-1

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

Bananmanifold: 4-1 vs 4-2-1

#1 Indlæg af Minilars »

det er til en ford mk 4 xr3i

men man kan få flere forskellige slags..

feks. en der starter i 4 går over til 2 og så over i 1 helt nede under motoren

eller: går direkte fra 4 til 1.. som et alm manifold.. bare hvor de her er lige lange..

eller: hvor den går fra 4 til 1 nede under motoren..
alså så de 4 rør går helt ned under motoren.

hvad er forskellen med hensyn til moment og heste??

4-2-1 www.potn.co.uk/popup_image.php/pID/1405033'

4-1 www.potn.co.uk/popup_image.php/pID/1411148'
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

421 skulle give moment og bundtræk hvorimod 4-1 skulle give heste og en mere omdrejningsvillig motor på toppen.
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar