med det ene ben i graven

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

med det ene ben i graven

#1 Indlæg af vognbjerg »

det er såen jeg føler det lige nu.... :wink:

jeg har lige sendt bestilling afsted på MS og lambda og har sat mig godt ind i hvordan ms skal hældes på..MEN

jeg er stadig i total vildrde ang. triggeriet

den skal bruges på en bmw 6cyl,, og skal styre både sprøjt og tænding..

kan man ikke bruge det "missing tooth "triggerhjul der i forvejen sidder på e30 til både sprøjt og gnist... når man læser om det kan jeg ikke finde ud af om der skal bruges 2 triggerhjul.. :roll: er der ikk nogen der kan forklare HELT præcist hvordan /hvad jeg skal bruge og gøre..

jeg har 4-5 stk. af de "tandhjul" og har maskineri til at lave det om hvis det skal moddes...

derefter...

hvilken tænding skal jeg bruge.. ?? jeg står med en total rå motor uden noget somhelst så jeg kan ligeså godt bygge det op som det skal være fra starten...

jeg har både mulighed for at lave alm. fordeler der sidder direkte på knasten via et vinkelgear.. og jeg har mulighed for at sætte fordeler på enden af knasten (motronic)

tændings modul/tændespole.hva skal jeg bruge (fra hvilken bil)
.. eller ville det være bedre at køre 6 spoler??

temp målere luft / vand..
hvilken bil skal man slagte for at få dem??

gasspældskontakt... kan man vel bruge den der sidder på bmw´n ?

håber der er nogen der vil svare på de spørgsmål ENDNU en gang.. ved det sikkert er svaret på før.. men jeg kan bare ikke rigtigt finde svar omkring min bil..
:wink
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

Du skal nok lige måle din Tps i gennem fra din gamle e30. Så svjh er det kun en fuldlast/tomgangs indikator.. Det du skal bruge er med "pot-meter" effekt. Hvis du forstår.
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#3 Indlæg af vognbjerg »

jep det er der også på de gamle bmw....

men køber gerne en ny for at være sikker ... hvis jeg ved hva de sider på...



er der ikke nogen der kan fortælle hvad der skal laves af triggerhjul for at køre med både sprøjt og lyn
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#4 Indlæg af vognbjerg »

nåååe.... må have stiret mig blind på de triggerhjul...

der skal kun trigger hjul til spark.... sprøjt styres via tacho ikk?

så mangler jeg bare at vide om man ikke bare kan bruge det hjul der siddder på bmw med 61 tænder og 2 der mangler til at styre gnist....???


og om ms kan styre 6 tændspoler og om det ville være at foretrække
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

vognbjerg skrev:nåååe.... må have stiret mig blind på de triggerhjul...

der skal kun trigger hjul til spark.... sprøjt styres via tacho ikk?

så mangler jeg bare at vide om man ikke bare kan bruge det hjul der siddder på bmw med 61 tænder og 2 der mangler til at styre gnist....???


og om ms kan styre 6 tændspoler og om det ville være at foretrække


Jeg mener ganske bestemt at en BMW kører med 60-2, medmindre det er en meget gammel motronic styring.
Hvorfor 6 spoler?
Skal den køre på sprit, og over 7000 omdrejninger.
Ja MS understøtter cop, med op til 6 cylindre.

En dum gnistfordeler, og en enkelt spole kan række meget langt.
COP er kun for emmisionskravenes skyld, eller hvis man virkelig vil hive omdrejninger, eller effekt ud af maskineriet.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#6 Indlæg af Havneren »

Morten VJ skrev:
vognbjerg skrev:nåååe.... må have stiret mig blind på de triggerhjul...

der skal kun trigger hjul til spark.... sprøjt styres via tacho ikk?

så mangler jeg bare at vide om man ikke bare kan bruge det hjul der siddder på bmw med 61 tænder og 2 der mangler til at styre gnist....???


og om ms kan styre 6 tændspoler og om det ville være at foretrække


Jeg mener ganske bestemt at en BMW kører med 60-2, medmindre det er en meget gammel motronic styring.
Hvorfor 6 spoler?
Skal den køre på sprit, og over 7000 omdrejninger.
Ja MS understøtter cop, med op til 6 cylindre.

En dum gnistfordeler, og en enkelt spole kan række meget langt.
COP er kun for emmisionskravenes skyld, eller hvis man virkelig vil hive omdrejninger, eller effekt ud af maskineriet.

MVH

Morten


Eller spare lidt på de bevægelige dele for mindre slid.
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#7 Indlæg af martin306xsi »

Det orginale trigger hjul på BMWen sidder på remhjulet ik? Er det ikke 32-1 den kører med?
Mvh Martin
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#8 Indlæg af vognbjerg »

jo det er vist 60-2 og den sidder rigtigt nok på remhjul(krumtap)

og jeg har bestemt mig for en spole og en gm modul

og jeg mulighed for alm gammel rotor fordeler med hall sensor i
eller de nyere motronic hvor fordeler sidder i enden af toppen... jeg tror nu jeg napper den nye model for der er godtnok meget slup i det der sidder på nu

motoren er en 745i 3.2l turbo... har mont alpina turboknast og den får sænket kompr. mv mv så den skulle gerne kunne smide godt 550hk og 700 nm .. det er det de henter i sverige med 1,3 bar med org. (chippet)styring

omdrejninger.. nej... den slutter PT ved 5600 omdr.

næste vinter vil jeg prøve at NA tune en 320 og der skal jeg bruge snoninger :D
Besvar