Når jeg nu starter megatune for første gang til MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

Når jeg nu starter megatune for første gang til MS

#1 Indlæg af Thomas - Clio »

Når jeg nu starter megatune for første gang forhåbelig her i morgen, og drejer nøglen til bilen, hvad skal jeg så være opmærksom på, er der nogle standart parameter jeg kan sætte ind i opsætningen, så jeg ikke brænder hele lortet af, og er der en standart opsætningen jeg kan starte bilen med.

Det er en Renault Clio 1.8 16V 92' med MSnS v3

Er der evt en jeg kan ringe til, det bliver jo en stor dag i morgen :)
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#2 Indlæg af Thomas - Clio »

Er der ikke en der lige kan give mig et skub, jeg har selvfølgelig og tænkt mig at læse lidt mere på manualen. Men hvis der var nogen der havde noget må de meget gerne skrive.
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#3 Indlæg af Nolan »

Hvis du følger de første par sider i manualen under "Tuning your Megasquirt" har du et godt udgangspunkt.
Der kan ikke siges ret meget mere end det, der står beskrevet dér.

Og vær nu klar til at få pind i bukserne, når den slår igang første gang - det er den vildeste oplevelse :wink:

God vind

Mvh
Nolan
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#4 Indlæg af Thomas - Clio »

ok, tak ja glæder mig kraftedeme.
Postal DK
Medlem
Indlæg: 119
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#5 Indlæg af Postal DK »

Ja bare se og få den slået igang , den kan nemt starte på std. map


Har også lige fået liv i min :D
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#6 Indlæg af Nolan »

Hey Postal....

Var der ikke noget jeg havde lovet dig ?
Damn - det må være det athizmers.... altzhemmer.... Yahooheimer - har glemt, hvad det hedder.

Men jeg kan jo så se, at du har fået liv i den :wink:
Tillykke med det.

@Thomas - Clio
Undskyld jeg lige lånte din tråd. God fornøjelse med projektet og lad nu være med at gå i panik, fordi den ikke lige starter med det samme. Der skal formodentligt pilles lidt i parametrene, før den springer igang. Men er der først liv i den og den er varmet op, så idler den sgu også næsten uanset hvad du gør ved den.
Man kan godt holde liv i den selvom blandingen er WAY-OFF i tomgang - been there, done that.

Jeg glæder mig sgu også til jeg kan komme igang med min igen - projektet har stået stille siden november pga. flytning og ombygninger i det nye hus :cry:

Mvh
Nolan
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#7 Indlæg af Wildert »

Nolan skrev:Og vær nu klar til at få pind i bukserne, når den slår igang første gang - det er den vildeste oplevelse :wink:


Det er SÅ sandt som det er skrevet :-).
Jeg har lignet en idiot da jeg hoppede rundt i garagen omkring 23:30 med en bil der ku' det hele :-).
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#8 Indlæg af HenrikGM »

Wildert skrev:[Jeg har lignet en idiot da jeg hoppede rundt i garagen omkring 23:30 med en bil der ku' det hele :-).


Ja, din begejstring skinner rimeligt igennem på det videoklip du lavede...;-)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#9 Indlæg af grydesvamp »

hmm det kunne jeg godt tænke mig at se ;) link ?
Fri bane fuld hane! :-)
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#10 Indlæg af vognbjerg »

ja det skal vi da se... :mrgreen:
Besvar