Side 1 af 1
Hjælp til at læse turbo maps
: 14 mar 2006, 17:47
af kolbaldt
Hej powerfreaks!
Da jeg leder efter en ny turbo til min bil, ville jeg gerne hvis en af jer havde tid til at hjælpe mig med råd.
bilen er en renault 5 gtt, og på 1400 ccm. ville gerne have omkring 230 hk, men kan ikke rigtigt bestemme mig for et turbo valg.
Har kigget lidt på følgende:
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1578_2.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1171_3.htm
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 2214_3.htm
men er i vilrede om hvad der er bedst, unden at give alt for meget "lag"
Har en ide om at hvis man kunne læse dem ville det gøre det nemmere
Mvh Andreas
: 14 mar 2006, 19:10
af Martin!
Hvor meget tryk skal den ca køre med..? Kig evt her
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=15341
: 14 mar 2006, 19:25
af Martin!
Jeg vil mene den her passer dig meget godt,
http://www.turbobygarrett.com/turbobyga ... 1171_3.htm
Vis du ikkke skal over 1,2 bar..
Men efter hvad jeg kan se, skal din lbs ligge ca sådan her ved 6000 omdr..
0,5 bar=12lbs
0,7 bar=13lbs
1 bar=17lbs
Lbs kan du regne ud her..
http://www.powerpage.dk/regnemaskiner-f ... askine.htm
Men er ny i tunning så det kan nemt være jeg tar fejl..
: 14 mar 2006, 21:57
af kolbaldt
Hej Martin og tak for svarene.
Har prøvet at sidde og leje med "regnemaskinen" men problemet er at jeg ikke ved hvad ladetryk de forskellige turboer skal udsættes for, før jeg har de 230 hk ca. men der skal mere til end 1 bar
mvh andreas
: 15 mar 2006, 20:36
af Martin!
kolbaldt skrev:Hej Martin og tak for svarene.
Har prøvet at sidde og leje med "regnemaskinen" men problemet er at jeg ikke ved hvad ladetryk de forskellige turboer skal udsættes for, før jeg har de 230 hk ca. men der skal mere til end 1 bar
mvh andreas
Det var så lidt, ja du skal nok ha et godt tryk på for og få de hk..
: 23 mar 2006, 09:45
af HansPuntoGT25RHald
Må jeg komme med en lille sammenligning.
Min Punto har en GT25R lader på, og yder pt. 208.5 HK ved et tryk på 1.5 bar.
Motoren er urørt, dvs. der er ingen knaster eller nogen anden form for tunings ting i motoren.
Min er jo osse en 1,4 L. så mon ikk der skal mere til end blot en større lader ??
: 23 mar 2006, 09:50
af grydesvamp
hvis det var mig der stod med en sådan bil i baragen havde jeg nok skrottet den gamle kaburator og monteret sprøjt og elektronisk tænding sammen med portet top anden lader, ic, downpipe og udstødning.. men tror du render i et problem med varmen den vil give da det jo er en lille motor der virkelig bliver presset.. men lur da lidt på hvad ham gutten fra vmax gjorde ved sin.. tror han har rimelig styr over sagerne..
: 30 mar 2006, 18:32
af CoooL
hey.. snak lidt med Peter med den sølvgrå renault 5.. hans bil er på powerpage..
