Prøver lige her, da der ikke er mange diesel folk på Hi-speed.dk.
Dyret har efterhånden gået 315.000 km. Så vi går og overvejer om man måske burde få trykprøvet dyserne, og se om sprøjtemønsteret er i orden.
Får man ombytningsdyser, eller får man dem renoveret på et Bosch eller Ketner værksted?
Nogen der har en idé om hvilket prisleje vi befinder os i?
Den er nemlig begyndt at mangle trækkraft, og er langt fra så 'villig' på speederen som tidligere. Jeg mistænker dyserne for at åbne ved for lavt tryk, så de 'drøvler', eller så forstøver de ikke rigtigt.
Nogen der kan bekræfte/afkræfte?
Bilen er en 205 1,8D
Service på dieseldyser
Redaktør: Moderatorer
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Service på dieseldyser
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
er sikker på at ethvert diesel/lastvogns værksted har en sådan tester stående den består af et manometer på en håndpumpe med en lille beholder til diesel som sprøjter ind i et kammer... dyssen monteres rettes ind i den gennemsigtige dunk (kammeret) og der hives et par gange i håndtaget mens man aflæser trykket på manometeret tager 5 min pr. dysse og så ved du om de laver et pænt sprøjtebillede og ved hvilket tryk de åbner... kan højst koste et par sodavand gennem bagdøren


Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk