hej PP folket.
Så kører bilen med ms (sprøjt og tænding) bilen er kørbar og rimeligt justeret ind i benz: ca. afr 14,7-1 under 100 kpa og lige omkring 12-12,5 over 100 kpa men der kan selvfølgelig finjusteres en del. kunne godt tænke mig at stille den lidt i cranking settings da den ikke er vild med at springe igang om morgenen, den starter men den skal hjælpes.
håber at der er nogen der gidder at forklare mig hvad disse punkter betyder og hvad de gør når jeg stiller i dem.
prime pump when
fire priming pulse
priming PW sourse
standard priming PW:(ms)
cranking pulse width temps
og måske et hint hvor jeg kan starte med at stille den ved feks.
4 C (ms)
cranking settings
Redaktør: Moderatorer
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
cranking settings
første gear er for biler uden moment
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
Re: cranking settings
audi 80 1,8 turbo skrev:hej PP folket.
Så kører bilen med ms (sprøjt og tænding) bilen er kørbar og rimeligt justeret ind i benz: ca. afr 14,7-1 under 100 kpa og lige omkring 12-12,5 over 100 kpa men der kan selvfølgelig finjusteres en del. kunne godt tænke mig at stille den lidt i cranking settings da den ikke er vild med at springe igang om morgenen, den starter men den skal hjælpes.
håber at der er nogen der gidder at forklare mig hvad disse punkter betyder og hvad de gør når jeg stiller i dem.
prime pump when
fire priming pulse
priming PW sourse
standard priming PW:(ms)
cranking pulse width temps
og måske et hint hvor jeg kan starte med at stille den ved feks.
4 C (ms)
Kan godt være at jeg stiller dumme spørgsmål
har prøvet msefi men syntes ikk at jeg kan finde noget, det kan også godt være svært at finde og overskue syntes jeg da der er ufattelig mange sider at se igennem.
Hvis spørgsmålet jeg har stillet er dumt, eller et spørgsmål der ikk kan svares på så vil jeg da også gerne vide det....
første gear er for biler uden moment
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Som en start vilde jeg prøve at trykke på F1 tasten, når du er i netop denne meny.
Og jeg vilde beholde standart opsætningen, der er makeret med en *.
Det virker helt fint for mig.
Crank settings kan være lidt besværligt, da det kommer an på dysestørrelse, og mange andre ting.
Så nogen universal indstilling er umulig at give. Her er kun forsøg og så forsøg igen, og igen,og igen,og igen, fortsættelse følger.
Generelt syntes jeg Ekstra coden har Besværliggjort starten mere end den har gjort gavn.
Men prøv at læse i manualen.
Her står ganske tydeligt at cranking PW er fuldstændig ligeglad med hvordan du har sat dine dyser op til at sprøjte. Alle dyser får et sprøjt pr tændingspuls.
Prøv at kigge på din PW i tomgang når motoren er varm. og regn tilbage til 1 sprøjt pr puls.
Prøv at fordopple det og sæt det ind ved 4 graders c.
MVH
Morten
Og jeg vilde beholde standart opsætningen, der er makeret med en *.
Det virker helt fint for mig.
Crank settings kan være lidt besværligt, da det kommer an på dysestørrelse, og mange andre ting.
Så nogen universal indstilling er umulig at give. Her er kun forsøg og så forsøg igen, og igen,og igen,og igen, fortsættelse følger.
Generelt syntes jeg Ekstra coden har Besværliggjort starten mere end den har gjort gavn.
Men prøv at læse i manualen.
Her står ganske tydeligt at cranking PW er fuldstændig ligeglad med hvordan du har sat dine dyser op til at sprøjte. Alle dyser får et sprøjt pr tændingspuls.
Prøv at kigge på din PW i tomgang når motoren er varm. og regn tilbage til 1 sprøjt pr puls.
Prøv at fordopple det og sæt det ind ved 4 graders c.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland
Morten VJ skrev:Som en start vilde jeg prøve at trykke på F1 tasten, når du er i netop denne meny.
Og jeg vilde beholde standart opsætningen, der er makeret med en *.
Det virker helt fint for mig.
Crank settings kan være lidt besværligt, da det kommer an på dysestørrelse, og mange andre ting.
Så nogen universal indstilling er umulig at give. Her er kun forsøg og så forsøg igen, og igen,og igen,og igen, fortsættelse følger.
Generelt syntes jeg Ekstra coden har Besværliggjort starten mere end den har gjort gavn.
Men prøv at læse i manualen.
Her står ganske tydeligt at cranking PW er fuldstændig ligeglad med hvordan du har sat dine dyser op til at sprøjte. Alle dyser får et sprøjt pr tændingspuls.
Prøv at kigge på din PW i tomgang når motoren er varm. og regn tilbage til 1 sprøjt pr puls.
Prøv at fordopple det og sæt det ind ved 4 graders c.
MVH
ok. tak for det. så tror jeg at jeg blev LIDT kolgere idag oså.
i virkeligheden så er jeg ikk så sikker på at det er cranking settings jeg skal stille i efter at jeg lige fik nærlæst lidt og fik brugt de små grå en anelse.
når jeg kommer ned om morgenen og drejer tændingsnøglen så springer bilen sådanset igang rimeligt hurtigt, problemet er at den ikke vil holde sig igang, den går i stå efter 5-10 sec igen, når jeg har startet den 2-3 gange på den måde så kører den sådan nogenlunde, den går da ikke ud mere hver tilfælde, den er ikke så glad for gassen de første 2-4 min men den kan godt sniges til at ta gassen hvis man "lirker" lidt.
så må det jo være afterstart enrichment den skal ha lidt i istædet for, det er noget med at man stiller den til at få lidt ekstra de første 2-300 stempel slag er det ikke korrekt
Morten
første gear er for biler uden moment
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg vilde nok fede WUE. Warmup entrichments op først, For at få den til at tage gassen i kold tilstand, og derefter vilde jeg begynde at bekymre mig om ASE.
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
audi 80 1,8 turbo
- Medlem
- Indlæg: 227
- Tilmeldt: 10 jul 2005, 12:14
- Geografisk sted: østjylland