Turboknast

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

Turboknast

#1 Indlæg af Cos4x4 »

Hvad er det fordelen ved at have en knast der er vildere på indsugningssiden end på udstødningsiden? Det har jeg lagt mærke til at der er flere vilde knaster til turbomotorer der er... Feks. 276/240
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

den kan bedre flowe udstødningsgassen kunne jeg forestille mig. luften bliver jo "trykket" ind med der er et ret stort modtryk på vejen ud når turboen sidder i vejen jo.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#3 Indlæg af Cos4x4 »

Jeg skal nemlig til at købe en knast, og kan vælge i mellem fast road som er 272/250 eller racing som er 276/240.. Der skulle efter sigende være stor forskel på de to.

Kan ikke forstå at det skulle give noget med en mildere udstødningsknast...
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#4 Indlæg af mh »

tror lige så meget det er vigtigt at fokusere på løftet
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Besvar