varm turbo?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

varm turbo?

#1 Indlæg af DorkVonWaterfall »

synes at min turbo bliver meget rødglødende selv ved moderat belastning, dvs ved kørsel med 120-130 km/t (ca 3000 omdr) over nogen km....

er det normalt??

eller har vi en stoppet katalysator el lign.?
A4 T `96 total std, ikke chippet eller lign
pffftttt......
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#2 Indlæg af Ferrari Killer »

Det er ikke normalt!

Ved motorvejskørsel ved omkring 120-130 kmt, så kører du vel omkring 0,8 eller måske 0,6 i vacuum.

Det er jo ikke det store tryk overhovedet, og slet ikke noget der burde belaste din lader så den bliver rødglødende.

Du har en flaskehals et sted, men hvor -tja????

Det kunne sagtens være en sammenfaldet kat?!
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#3 Indlæg af lqs »

synes ikke det lyder så farligt.... sådan en 20v kører meget økonomisk.... skulle ikke undre mig den kører lidt magert ved dellast std! MVH. søren ps. det er mørkt om vinteren....!
Brugeravatar
Transitfar
Mester Medlem
Indlæg: 1901
Tilmeldt: 06 okt 2003, 22:06
Geografisk sted: Horsens
Kontakt:

#4 Indlæg af Transitfar »

lqs skrev: det er mørkt om vinteren....!

Gamle ræv.... :wink:
Du er ikke nem at narre, hvad??

Dork: Hvad er "meget rødglødende"...??? Og er det om dagen, eller i nattens mulm og mørke??
Og hvad siger din brændstoføkonomi??
Tag det ikke personligt, jeg er ALTID kontrær.

Komplekse problemer har enkle, letforståelige og helt forkerte svar..
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#5 Indlæg af DorkVonWaterfall »

det var i mørke jeg har observeret det her de sidste par dage...
kører ca 11-12 km/l

synes bare det ser voldsomt ud at Turbo og udstødningssmanifold er rødglødende ved dellast (ca 3000 omdr over et par km)

katten er overhovedet ikke rødglødende

min motor er kun 60 tkm gammel (sat i bilen for 8 tkm siden), så den skulle jo gerne holde lidt længere

man kunne jo godt tænke sig at den gamle motor havde knækket sig pga def. kat og for høj varme jo, men det ved jeg ikke en skid om da motoren blev isat af forrige ejers værksted, og han anede ikke hvorfor den døde (han er slagter, så han aner nada om biler)
pffftttt......
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#6 Indlæg af DorkVonWaterfall »

kører lige til Padborg i morgen og henter en anden kat.....
pffftttt......
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#7 Indlæg af Saab-Daniel »

Kunne vel også være et tændings-problem? Men ok, den går jo ikke dårligt...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#8 Indlæg af DorkVonWaterfall »

kat skiftet, stadig samme symptomer... :cry: :cry: :cry:
enten så er det normal for en 1,8T ellers så ved jeg squ ikke.....
pffftttt......
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#9 Indlæg af DorkVonWaterfall »

kom lige i tanke om at tandremmen blev skiftet da den nye motor kom i....

kan ske den ikke står helt rigtig.......
pffftttt......
Brugeravatar
DorkVonWaterfall
Mester Medlem
Indlæg: 571
Tilmeldt: 17 maj 2004, 23:19
Geografisk sted: Ikast, verdens navle

#10 Indlæg af DorkVonWaterfall »

nå, men har indtil videre fundet en slange mellem turbo og intercooler, der slet ikke var spænst fast da spændebåndet manglede....

gu ved om det er nok til at give disse symptomer??
pffftttt......
Besvar