Side 1 af 1
Ang. MF2
: 07 feb 2006, 23:35
af Xertor
Hvad kører MF2 med høj eller lavomhms dyser..? skal lade ca. 1 bar på 170hk motor, hvad skal jeg finde af dyse(r) og hvad er bedst 1 stor eller to mellem..?
: 08 feb 2006, 12:22
af grydesvamp
4 dyser er klart vejen frem! hvis du bare har en stor ricikerer du at dordelingen bliver meget ujævn og derved sulter motorenpå nogle af stemplerne og andre får rigeligt..
: 08 feb 2006, 12:55
af duckstar
Jeg fik monteret to dyser før spjæld (lige i enden af trykrøret) og det betød underkompression promte trods den var fedet rigeligt op i mængden, og ladetrykket kun var 0,3 bar. Det kan så også skyldes at tolerancen omkring stempelringene i forvejen var ringe, men det har klart haft sin betydning, at jeg ikke har anet en dyt om hvor brændstoftilskuddet har endt på de 4 cylindre.
Efterfølgende renovering med smedede stempler, fik jeg en dyse i hver indsugningsrør i manifolden, og nu ser der ud til at holde med 0,7 bar og en meget større lader end før.
Så som skuresvampen siger, 4 dyser er vejen frem hvis vi taler om tilskud.