Ang. MF2

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Xertor

Ang. MF2

#1 Indlæg af Xertor »

Hvad kører MF2 med høj eller lavomhms dyser..? skal lade ca. 1 bar på 170hk motor, hvad skal jeg finde af dyse(r) og hvad er bedst 1 stor eller to mellem..?
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#2 Indlæg af grydesvamp »

4 dyser er klart vejen frem! hvis du bare har en stor ricikerer du at dordelingen bliver meget ujævn og derved sulter motorenpå nogle af stemplerne og andre får rigeligt..
Fri bane fuld hane! :-)
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Jeg fik monteret to dyser før spjæld (lige i enden af trykrøret) og det betød underkompression promte trods den var fedet rigeligt op i mængden, og ladetrykket kun var 0,3 bar. Det kan så også skyldes at tolerancen omkring stempelringene i forvejen var ringe, men det har klart haft sin betydning, at jeg ikke har anet en dyt om hvor brændstoftilskuddet har endt på de 4 cylindre.

Efterfølgende renovering med smedede stempler, fik jeg en dyse i hver indsugningsrør i manifolden, og nu ser der ud til at holde med 0,7 bar og en meget større lader end før.

Så som skuresvampen siger, 4 dyser er vejen frem hvis vi taler om tilskud.
Vh. Anders
Besvar