
flyback kredsløb
Redaktør: Moderatorer
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
flyback kredsløb
kan man ikke bare nøjes med dette (i grøn cirkel)


Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
og bortset fra det, er de transistore ikke lidt under dimentionerede...
4 dyser per bank (på en v 8 ) @ 2 amp = 8 amp såvidt jeg kan se bør de transistore kunne klare mindst 10 amp .
og ikke som nu
tip32 5amp/puls og
tip125 8amp/puls
4 dyser per bank (på en v 8 ) @ 2 amp = 8 amp såvidt jeg kan se bør de transistore kunne klare mindst 10 amp .
og ikke som nu
tip32 5amp/puls og
tip125 8amp/puls
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
FALFA skrev:og bortset fra det, er de transistore ikke lidt under dimentionerede...
4 dyser per bank (på en v 8 ) @ 2 amp = 8 amp såvidt jeg kan se bør de transistore kunne klare mindst 10 amp .
og ikke som nu
tip32 5amp/puls og
tip125 8amp/puls
Hvis du nu lod være med at forsøge at lave det om, så vil det faktisk være RIGELIGT til en V8er.
Prøv lige at studere kredsløbet een gang til. Hvad er det rent faktisk de transistorer gør, som er årsag til at du IKKE kan bruge dit regnestykke til noget som helst?
Hint; hvad er det der driver dyserne her, og hvad er det der kontrollerer flybacken på dyserne?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
FALFA
- Senior Medlem
- Indlæg: 263
- Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
- Geografisk sted: tæt på kbh
- Kontakt:
ok henrik jeg er ikke rigtigt med, (men det er jo ikke første gang ).
Fet driverne kan klare over 20 amp.
og lad os sige at en nybegynder (mig f.eks.) starter med 50 % duty cycle på lavohms dyser, det må da svare til godt og vel 2 amp per dyse,
på en v8 er med 2 dyse banker er det godt og vel 8 amp til pwm flyback transen tip125 (som kun er ratat til 8 amp )
og når så indsprøjtnings sekvensen er færdig så skal vi af med energien hurtigt 36 volt over tip32 men stadig væk 8 amp og denne transistor er kun ratat til 5 amp.
jeg syntes stadig at de 2 transistores job kan klares af den ene.
Fet driverne kan klare over 20 amp.
og lad os sige at en nybegynder (mig f.eks.) starter med 50 % duty cycle på lavohms dyser, det må da svare til godt og vel 2 amp per dyse,
på en v8 er med 2 dyse banker er det godt og vel 8 amp til pwm flyback transen tip125 (som kun er ratat til 8 amp )
og når så indsprøjtnings sekvensen er færdig så skal vi af med energien hurtigt 36 volt over tip32 men stadig væk 8 amp og denne transistor er kun ratat til 5 amp.
jeg syntes stadig at de 2 transistores job kan klares af den ene.
Helre lave det selv til dobbelt pris, og halvt så godt, end at købe færdigt.