Passer en 1,8i top på en 2,0 motor, begge biler er Vectra A.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
JK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Geografisk sted: Silkeborg

Passer en 1,8i top på en 2,0 motor, begge biler er Vectra A.

#1 Indlæg af JK »

Er der nogen der ved om en top fra en 1,8i 8v passer på en 2,0 8v Vectra A ?? Begge biler er Vectra A.
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#2 Indlæg af Slavteren »

det passer på, men der skulle være noget forskel på kanalerne, så det er vist ikke helt optimalt.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#3 Indlæg af jens »

De tidlige 1.8 topper i kadett d og e + manta før 86 har andre indsugningskanaler. S topperne har mindre ventiler end e/i. Hvis Du skal øge kompression kan man svejse brændkamrene på 2.0 topperne så de får ren hjerteform istedet for den 2-3 mm fordybning de har men et stort arbejde.
JK
Indlæg: 14
Tilmeldt: 10 nov 2004, 05:16
Geografisk sted: Silkeborg

#4 Indlæg af JK »

Jeg har nogle stempler til tryk, som passer til en 2,0i. Men min vectra er en 1,8i fra 92. Den har monopoint, så manifolden fra en 2,0i passer ikke. Men om en top fra en 1,8i passede på en 2,0i motor. Så ville jeg høre om der var nogle som viste noget om det. Da jeg også har en kompresser.
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#5 Indlæg af Slavteren »

altså du vil bruge en 2,0 blok med andre stempler, eller en 1,8 blok med 2,0 stempler, en 1,8 top og du vil så bruge det originale monopoint? er lidt forvirret nu.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
Brugeravatar
jens
Mester Medlem
Indlæg: 788
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Vestsjælland

#6 Indlæg af jens »

Det vil ihvertfald give en gevaldig kompressionsænkning med 2.0 stempler sammen med 1.8 krumtap :lol: :lol: De nyere 1.8 topper kan godt bruge multipoint motronic indsug.
Besvar