De tidlige 1.8 topper i kadett d og e + manta før 86 har andre indsugningskanaler. S topperne har mindre ventiler end e/i. Hvis Du skal øge kompression kan man svejse brændkamrene på 2.0 topperne så de får ren hjerteform istedet for den 2-3 mm fordybning de har men et stort arbejde.
Jeg har nogle stempler til tryk, som passer til en 2,0i. Men min vectra er en 1,8i fra 92. Den har monopoint, så manifolden fra en 2,0i passer ikke. Men om en top fra en 1,8i passede på en 2,0i motor. Så ville jeg høre om der var nogle som viste noget om det. Da jeg også har en kompresser.
altså du vil bruge en 2,0 blok med andre stempler, eller en 1,8 blok med 2,0 stempler, en 1,8 top og du vil så bruge det originale monopoint? er lidt forvirret nu.
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!
Det vil ihvertfald give en gevaldig kompressionsænkning med 2.0 stempler sammen med 1.8 krumtap De nyere 1.8 topper kan godt bruge multipoint motronic indsug.