tuning volvo 940 turbo
Redaktør: Moderatorer
-
volvo B230ft
tuning volvo 940 turbo
øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: tuning volvo 940 turbo
volvo B230ft skrev:øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100
Hvad må det koste?
Nej, du slippe ikke med bare at kaste en større turbo på, men lige præcist den motor er nem at hente mange hk på.
Bla 4 større dyser skal til.-
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Her er et forslag fra et svensk forum
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=26326
MVH
Morten
http://forum.turboperformanceclub.com/v ... hp?t=26326
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Gæst
Re: tuning volvo 940 turbo
HenrikGM skrev:volvo B230ft skrev:øhejsa jeg vil lige
høre jeg har en volvo B 230 FT 98 motor kan jeg bare godt set en TD04-18T
turbo lader på og vil jeg få noget ud af det? jeg vil godt ha at den bliver
så hurtiger fra 0-100 og mellem acceleration hvad kan jeg ellers gøre jeg vil
ikke over 0.8 bar i tryk jeg had kun plander om at skift turbo og chip og luftfliter og udstødning
kan det gå eller hvad
kun godt tænke mig at komme ned på 6-7 sek fra 0-100
Hvad må det koste?
Nej, du slippe ikke med bare at kaste en større turbo på, men lige præcist den motor er nem at hente mange hk på.
Bla 4 større dyser skal til.-
det må koste det det koster har du nogen gode ider?
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Større turbo, større udstødningssystem, gerne 3", større intercooler, større dyser, og enten en chipning(du skal til sverige!) eller en helt andet motorstyring der kan håndtere den nye motor.
Så laver den typisk en del hk, sådan en svend. Dit næste problem bliver transmission, dvs kobling, gearkasse og gummibøsninger i bagtøj/motor.
Så laver den typisk en del hk, sådan en svend. Dit næste problem bliver transmission, dvs kobling, gearkasse og gummibøsninger i bagtøj/motor.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Gæst
HenrikGM skrev:Større turbo, større udstødningssystem, gerne 3", større intercooler, større dyser, og enten en chipning(du skal til sverige!) eller en helt andet motorstyring der kan håndtere den nye motor.
Så laver den typisk en del hk, sådan en svend. Dit næste problem bliver transmission, dvs kobling, gearkasse og gummibøsninger i bagtøj/motor.
okay jeg har en M51 gearkasse den skul kun klare det ?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
hvilken bil er motoren tiltænkt.
Og en m52 gearkasse er som såddan en getrag, som er stærk nok.
MVH
Morten
Og en m52 gearkasse er som såddan en getrag, som er stærk nok.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Gæst
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Så har du jo kun 3 Hoved problemer tilbage.
Toldvæsen, de kræver nok en avgift.
Biltilsynet kræver nok at maks effekten er på 220 hk.
Og til sidst koblingsnarvet, at finde en 240 mm narv det passer på svinghjul, og til gerkasse akslen er ikke bare lige.
Da det ikke lige umiddelbart findes.
Det kræver nok en udskiftning af svinghlul til en ældre årgang, men stadig med hullerne til krumtaps giveren.
Medmindre du har tænkt på en programmerbar motorstyring.
Hvis ikke er en M90 gearkasse nærmest plug and play.
Mulighederne er mange, og jeg står selv overfor samme valg, mht gearkasse.
MVH
Morten
Toldvæsen, de kræver nok en avgift.
Biltilsynet kræver nok at maks effekten er på 220 hk.
Og til sidst koblingsnarvet, at finde en 240 mm narv det passer på svinghjul, og til gerkasse akslen er ikke bare lige.
Da det ikke lige umiddelbart findes.
Det kræver nok en udskiftning af svinghlul til en ældre årgang, men stadig med hullerne til krumtaps giveren.
Medmindre du har tænkt på en programmerbar motorstyring.
Hvis ikke er en M90 gearkasse nærmest plug and play.
Mulighederne er mange, og jeg står selv overfor samme valg, mht gearkasse.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
nibdk
- Medlem
- Indlæg: 196
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Frederikssund
Afgift er nok begrænset på en så gammel bil.
Effektgrænsen skal man selv dokumentere, så man må finde papirerne frem, måske via kontakt til Volvo Danmark kan man få en seddel på hvad er er lovligt, det har kunnet lade sig gøre for år tilbage ved at ringe til Flemming Bertore, om han stadig er der ved jeg ikke.
Angående kobling og gear så kan du prøve at høre med Henrik Ølsgaard. Han har bygget en 240 med M51 gearkasse og 240 mm kobling på et svinghjul fra en B230.
Jeg mener han fik det hele ordnet hos http://www.autobremsen.dk.
Kan se på http://www.volvo240.dk/main.asp?f=193, at hans klubracer er brændt ned, surt surt, han har brugt mange timer på den bil og motor. Var faktisk ikke klar over han var skiftet fra turbo til kompressor. Den mand har aldrig manglet ideer.
Niels
Effektgrænsen skal man selv dokumentere, så man må finde papirerne frem, måske via kontakt til Volvo Danmark kan man få en seddel på hvad er er lovligt, det har kunnet lade sig gøre for år tilbage ved at ringe til Flemming Bertore, om han stadig er der ved jeg ikke.
Angående kobling og gear så kan du prøve at høre med Henrik Ølsgaard. Han har bygget en 240 med M51 gearkasse og 240 mm kobling på et svinghjul fra en B230.
Jeg mener han fik det hele ordnet hos http://www.autobremsen.dk.
Kan se på http://www.volvo240.dk/main.asp?f=193, at hans klubracer er brændt ned, surt surt, han har brugt mange timer på den bil og motor. Var faktisk ikke klar over han var skiftet fra turbo til kompressor. Den mand har aldrig manglet ideer.
Niels