Hvor finder jeg en extern fuel swirl pot?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
michaelk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 feb 2006, 22:35

Hvor finder jeg en extern fuel swirl pot?

#1 Indlæg af michaelk »

Hej

Jeg skal bruge en extern fuel swirl pot til projekt-dytten. Har nogen set sådan en færdiglavet til en rimelig penge?

Noget i stil med 1L volumen, en studs i bunden og 3 studser i toppen.

/Michael
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#2 Indlæg af vognbjerg »

rustfri lille tank dimser på??
Shelby 500.

#3 Indlæg af Shelby 500. »

Minilars
Mester Medlem
Indlæg: 837
Tilmeldt: 06 okt 2003, 18:40
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
Kontakt:

#4 Indlæg af Minilars »

ja en rustfri lille beholder på ca. 5 cm i dia. 15 cm høj, tragteformet i bunden med et rør ud på 8mm

3 ind i toppen 1 på 8.. og 2 på 6mm

sådan en skal jeg bruge.. eller noget tilsvarende.. så hvis i kender nogen steder man kan købe dem må i godt sige til.. dem jeg kan finde hos burtonpower har kun 3 studser..
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
michaelk
Indlæg: 4
Tilmeldt: 03 feb 2006, 22:35

#5 Indlæg af michaelk »

Yes, jeg har fundet en til en god pris!

dutchpowertrading.nl
et direkte link til dem der ikke vil hygge-læse lidt hollandsk:
http://www.sandtler.de/katalogangebote/ ... _zubeh.htm

Michael
vognbjerg
Senior Medlem
Indlæg: 290
Tilmeldt: 30 jan 2006, 23:39
Geografisk sted: dk

#6 Indlæg af vognbjerg »

må jeg spør ad hva du skal bruge den sidste studs til??
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#7 Indlæg af Yugo Turbo »

vil faktisk tro at de er kommet til at vende billedet på hovedet på den hollandske side der...

forudsat at det er den brug jeg forventer:

der burde være tre studser i toppen af den lille tank:
1 : benzinpåfyldning fra tanken
2 : retur fra dyssebro
3 : overløb tilbage til tank
med denne konstruktion er man mere sikker på at der længst tid mulig er benzin i den lille racetank. dog kører nogen returen fra dyssebroen direkte i tanken, hvilket jeg aldrig har forstået


studser i bunden af den lille tank:
alt efter antal fremløb og pumper til dyssebroen bør der sidde en eller to studser i bunden evt til indløb i hver sin ende af dyssebroen, ved broer med retur i midten.
Brap brap brap...
Billede
Brugeravatar
Peter E
Junior Medlem
Indlæg: 55
Tilmeldt: 10 dec 2005, 12:29
Geografisk sted: Århus

..

#8 Indlæg af Peter E »

Kom lige til at tænke på om man ikke kan risikere at miste tryk i sådan en.?? Altså at det render direkte i retur. Eller skal pumpen sidde imellem den og inds.
Boostjunkie!!

Nu med audi S2 avant.
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

Re: ..

#9 Indlæg af grydesvamp »

Peter E skrev:Kom lige til at tænke på om man ikke kan risikere at miste tryk i sådan en.?? Altså at det render direkte i retur. Eller skal pumpen sidde imellem den og inds.


du har en føde pumpe der føder din fuel pot.
på din fuelpot er der overløb tilbage til tanken.
fra din fuelpot til en højtrykspumpe der laver tryk på systemet og retur derfra tilbage i din fuel pot.. simple..
Fri bane fuld hane! :-)
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#10 Indlæg af Yugo Turbo »

korrekt rasmus og ja simple
Brap brap brap...
Billede
Besvar