SMT6 BOX og VW 1,8 Turbo

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MCJ
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30 jan 2006, 08:50

SMT6 BOX og VW 1,8 Turbo

#1 Indlæg af MCJ »

hej

Jeg har til at ligge en SMT6 box til at ligge og vil gerne have min sharan chippet så tænke om det var en gode ide at chippe den med den box eller måske en dårlig ide ??

Og så vil jeg da godt evt. have vide til andre tunings muligheder som ikke koster kassen.
mvh Mogens
VW Sharan 1,8 Turbo Intercooler.
Brugeravatar
Ole..
Senior Medlem
Indlæg: 482
Tilmeldt: 06 jul 2003, 15:26
Geografisk sted: Nordvestjylland

Re: SMT6 BOX og VW 1,8 Turbo

#2 Indlæg af Ole.. »

MCJ skrev:hej

Jeg har til at ligge en SMT6 box til at ligge og vil gerne have min sharan chippet så tænke om det var en gode ide at chippe den med den box eller måske en dårlig ide ??

Og så vil jeg da godt evt. have vide til andre tunings muligheder som ikke koster kassen.


Gem eller sælg den SMT6 :wink: Og chip istedet den originale box, det er muligt at opnå 190-200hk alt efter din motors stand. Det koster ca 3500-5500kr alt efter hvem du for til at chippe den. www.rh-motorsport.dk kan anbefales, de tager ca 5000kr med montering og indkøring samt justering på felt :wink:
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#3 Indlæg af Ferrari Killer »

Er du siiindsyyyg???? :D

I din VW sidder der en af verdens bedste motorstyringsprogrammer.

Du skal blot have den chippet hos RH, som nævnt før.

At montere en SMT6 box, vil svarer til at gå femten trin ned af stigen...... :(
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Ferrari Killer skrev:At montere en SMT6 box, vil svarer til at gå femten trin ned af stigen...... :(


Det går så sandelig an på hvem der kører programmet ind. Hvis boksen bare sættes på og ingen parametre ændres, ændres der jo intet ift. den originale boks. Jeg kører med stor fornøjelse med en SMT6 boks på min bil.
Vh. Anders
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#5 Indlæg af Ferrari Killer »

duckstardeluxe skrev:
Ferrari Killer skrev:At montere en SMT6 box, vil svarer til at gå femten trin ned af stigen...... :(


Det går så sandelig an på hvem der kører programmet ind. Hvis boksen bare sættes på og ingen parametre ændres, ændres der jo intet ift. den originale boks. Jeg kører med stor fornøjelse med en SMT6 boks på min bil.


Ja. og det kan jeg jo godt forstå med det indsprøjtningssystem du kører med. :wink:

Det er jo ikke bygget til trykladning! Og der kommer en SMT6 boks til sin ret.

Men når nu Bosch har udviklet en helt perfekt motorstyring, kan jeg ikke se en eneste fordel ved at skifte ud til en SMT6 boks???

Du skal modificere dit ledningsnet, du skal stadigvæk have det til at passe med resten af al det elektroniske, og så skal du selv køre den ind, med den tid og (besvær) det vil være.....i forhold til en chippeing hos RH, som har 1000 % styr på samtlige af VAG bilernes programmer.

Prisen vil vel egentlig i sidste ende, ende på det samme?!!

Derfor 15 trin ned af stigen..... :D
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
MCJ
Indlæg: 11
Tilmeldt: 30 jan 2006, 08:50

#6 Indlæg af MCJ »

Ja okay... er blevet overbevist at en chip vil være en bedre mulighed !

Men hvad kan sådan en fætter indbringer der har været brugt om monteret hos scantune ??
mvh Mogens
VW Sharan 1,8 Turbo Intercooler.
HansPuntoGT25RHald

#7 Indlæg af HansPuntoGT25RHald »

Ferrari Killer skrev:
duckstardeluxe skrev:
Ferrari Killer skrev:At montere en SMT6 box, vil svarer til at gå femten trin ned af stigen...... :(


Det går så sandelig an på hvem der kører programmet ind. Hvis boksen bare sættes på og ingen parametre ændres, ændres der jo intet ift. den originale boks. Jeg kører med stor fornøjelse med en SMT6 boks på min bil.


Ja. og det kan jeg jo godt forstå med det indsprøjtningssystem du kører med. :wink:

Det er jo ikke bygget til trykladning! Og der kommer en SMT6 boks til sin ret.

Men når nu Bosch har udviklet en helt perfekt motorstyring, kan jeg ikke se en eneste fordel ved at skifte ud til en SMT6 boks???

Du skal modificere dit ledningsnet, du skal stadigvæk have det til at passe med resten af al det elektroniske, og så skal du selv køre den ind, med den tid og (besvær) det vil være.....i forhold til en chippeing hos RH, som har 1000 % styr på samtlige af VAG bilernes programmer.

Prisen vil vel egentlig i sidste ende, ende på det samme?!!

Derfor 15 trin ned af stigen..... :D



Jeg kører da osse med SMT6 på min Punto.

Det vil jeg da aldrig betragte som nogen skridt nedad nogen stige !!

Scantune kører mont. den og kører den ind uden nogen problemer, man kører den da ikk ind selv, hvor har du det fra ???



HansPuntoGT25RHald
Brugeravatar
Bjarki
Medlem
Indlæg: 145
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København

#8 Indlæg af Bjarki »

Han siger jo netop også at den er fin til en punto. Der er bare ikke nogen grund til at bruge den på en 1,8T motor, da den i forvejen har en framragende motorstyring. Prøv at læs hvad der bliver skrevet igen.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#9 Indlæg af duckstar »

Ferrari Killer skrev:Men når nu Bosch har udviklet en helt perfekt motorstyring, kan jeg ikke se en eneste fordel ved at skifte ud til en SMT6 boks???


Man skifter jo heller ikke boksen ud. SMT6'en er og bliver jo en snyltekasse der bare ændrer på signalerne til/fra den originale motorstyring.

Men jeg er enig, på en bil født med turbo, vil jeg - efter Scantune har fået muligheden for at OBD tune, også gå efter at få lavet det originale MAP om frem for at montere en SMT6.
Vh. Anders
HansPuntoGT25RHald

#10 Indlæg af HansPuntoGT25RHald »

Bjarki skrev:Han siger jo netop også at den er fin til en punto. Der er bare ikke nogen grund til at bruge den på en 1,8T motor, da den i forvejen har en framragende motorstyring. Prøv at læs hvad der bliver skrevet igen.



Klap dog hesten !! Har da læst det, min kører da ose med Bosch org. men du vil sige det ikk er en perfekt motorstyring i en Punto så ?? eller hvor vil du hen ??



HansPuntoGT25RHald
Besvar