Hjælp til start af Polo
Redaktør: Moderatorer
- Bjarki
- Medlem
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
Hjælp til start af Polo
Har en Polo 1,1 fra 1981, som ikke vil starte. Har skiftet batteri, tændrør, tændkabler og strøm fordeler. Generatoren er også ny. Den kører langsomt rundt når jeg prøver at starte den, og lyder nogen gange som om at den er ved at være der, men det sker bare ikke. Har tjekket at der er gnist, og at der kommer benzin til karburatoren.
Har i dag fået af vide at det muligvis kan være en dårlig starter. så prøver at trække den i gang i morgen (har prøvet at skubbe, men er svært at få fart nok på når der er glat). Det skal lige siges at gnisten ikke er særlig kraftig, og har fået af vide at det netop kan ske hvis starteren sluger for meget strøm. Giver det nogen mening? Hvad skal jeg ellers prøve? Håber der er nogen der har en ide til hvor jeg skal starte.
På forhånd tak
Mvh Bjarki
Har i dag fået af vide at det muligvis kan være en dårlig starter. så prøver at trække den i gang i morgen (har prøvet at skubbe, men er svært at få fart nok på når der er glat). Det skal lige siges at gnisten ikke er særlig kraftig, og har fået af vide at det netop kan ske hvis starteren sluger for meget strøm. Giver det nogen mening? Hvad skal jeg ellers prøve? Håber der er nogen der har en ide til hvor jeg skal starte.
På forhånd tak
Mvh Bjarki
-
Frank_Andersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
- Geografisk sted: Byrsted Nibe
Start
Når bilen er fra 1981 kan alt jo være slidt. Også starteren.
Hvis det var min bil ville jeg skille starteren ad, skifte kul og ellers kontrollere for irrede forbindelser.
I enden af relæet er der et sæt kraftige kontakter der bærer starterstrømmen. De kan være brændte.
Evt. købe en ny starter hvis det ikke kan betale sig at reparere den gamle.
Kontrollere evt. på en løs gearkasse at starteren trækker drevet rigtigt ind og holdes inde.
Skifte bøsningen der sidder i gearkassehuset.
Den skal smøres inden monteringen ved at presse olie igennem bronzen. Tør overskydende olie væk.
Husk at det er forbudt at smøre akslen og drevet på starteren. Evt. fedtstof vil samle koblingstøv og få starteren til ikke at virke. Det samme sker jo f.eks. pga. en utæt svinghjulspakdåse.
Hvis det var min bil ville jeg skille starteren ad, skifte kul og ellers kontrollere for irrede forbindelser.
I enden af relæet er der et sæt kraftige kontakter der bærer starterstrømmen. De kan være brændte.
Evt. købe en ny starter hvis det ikke kan betale sig at reparere den gamle.
Kontrollere evt. på en løs gearkasse at starteren trækker drevet rigtigt ind og holdes inde.
Skifte bøsningen der sidder i gearkassehuset.
Den skal smøres inden monteringen ved at presse olie igennem bronzen. Tør overskydende olie væk.
Husk at det er forbudt at smøre akslen og drevet på starteren. Evt. fedtstof vil samle koblingstøv og få starteren til ikke at virke. Det samme sker jo f.eks. pga. en utæt svinghjulspakdåse.
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
- Bjarki
- Medlem
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
- Bjarki
- Medlem
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København
Har nu prøvet at få den trukket igang. Efter et par forsøg fik vi endelig gang i den. men den kørte meget dårligt, og den kunne slet ikke tage gas. Holdt speederen i bund uden at der skete noget, og hvis man slap spedeeren gik den ud. Så den kan altså ikke få bilen til at køre. Så det tyder altså på at der er noget mere alvorligt galt end bare starteren. Får nok lavet en kompressionstest i løbet af ugen. Nogen der er har nogen nye idéer?
-
corrado vr6
- Senior Medlem
- Indlæg: 492
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Midtjylland mellem Viborg og Silkeborg
- Kontakt:
-
Frank_Andersen
- Nyt Medlem
- Indlæg: 38
- Tilmeldt: 12 nov 2004, 17:27
- Geografisk sted: Byrsted Nibe
Start
Jo men det er et meget bredt spørgsmål du stiller.
Og nu siger du at du har skiftet tændkabler, men spørger også hvordan de skal sidde.
De skal sidde 1-3-4-2
1-eren er mærket med en lille streg eller "hak" i kanten af fordeleren under dækslet.
Hvis ikke den kan køre ved at trække den igang er det jo f.eks. ikke starteren der fejler noget.
Og nu siger du at du har skiftet tændkabler, men spørger også hvordan de skal sidde.
De skal sidde 1-3-4-2
1-eren er mærket med en lille streg eller "hak" i kanten af fordeleren under dækslet.
Hvis ikke den kan køre ved at trække den igang er det jo f.eks. ikke starteren der fejler noget.
- Bjarki
- Medlem
- Indlæg: 145
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: København