Tuning og Reservedele til MG metro Motor?
Redaktør: Moderatorer
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Tuning og Reservedele til MG metro Motor?
Hejsa Gutter...
En af mine kammerater hentede en Mini Cooper Silverstone i tyskland i sommers, med en 1.4 105hk MG Metro motor i... Men nu er der lidt bøvl med motoren.. Så hvor finder man dele til den motor henne?
Evt nogen motorer den dele stumper med?
Tuning kan man jo altid bruge, så skriv gerne lidt tips og tricks til sådan en lille motor... Der skal jo ikke meget tuning til før man mærker det i sådan en lille bil.. hehe
På forhånd tak.
En af mine kammerater hentede en Mini Cooper Silverstone i tyskland i sommers, med en 1.4 105hk MG Metro motor i... Men nu er der lidt bøvl med motoren.. Så hvor finder man dele til den motor henne?
Evt nogen motorer den dele stumper med?
Tuning kan man jo altid bruge, så skriv gerne lidt tips og tricks til sådan en lille motor... Der skal jo ikke meget tuning til før man mærker det i sådan en lille bil.. hehe
På forhånd tak.
-
Gæst
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Anonymous skrev:1,4 l er det så ikke rover k motor fra en metro 100
(er der overliggende knast på ?)
de gamle A+ motore fra mg metro er da ikke mere end 1275cc
Lidt flere info:
Bilen er en Rover Mini Cooper Silverstone fra 1994 med standard 1.3i, men den motor er udskiftet med en 105 hk 1.4 Metro Motor. Ja, det skal nok passe at det er med Overliggende knast.
Er det en okay motor ellers?
-
Gæst
du skriver at der er lidt bøvl med motoren, hvad er problemet?
hvis den har overliggende knast er der nok tale om en rover k motor, og den kunne både fås med 8v og 16v topstykke, (sidder der en eller to knaster ?)
rover k motoren (den 4 cyl ikke kv6'eren) er en dejlig lille motor med en masse effekt i forhold til sin vægt, og derfor bliver den også brugt i catherhams lotus 7 kopi og i lotus elise samt mgf. en af måderne for at få mere effekt er at gå op i motor volumen da det er samme blok så for at gå fra en 1400 til en 1600 skifter man forringerne samt stempler og for at gå fra 1600 til 1800 må man skifte krumtappen, 1800 modellen findes også med vvc som "flydende" styre åbningstiden på ventilerne.
men kanster og spjældhuse samt portet top er da god gammeldags old school og virker altid
mere detailerede er følgende links med masser af rigtig god læsning:
http://www.sandsmuseum.com/cars/elise/thecar/engine/kingk.html
http://home.aol.com/dvandrews/kengine.htm
men skulle det mislykkes så findes rover's k-motori en turbo version i rover75
men 140-160 suge motor hk fra din 1400, skulle være rigeligt til en seriøst hurtig lille bil, samt garangti for god lyd, samt ikke umuligt at lave for billige penge
-
LionTamer
- Senior Medlem
- Indlæg: 387
- Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
- Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Okay... Vil sgu ikke lige hænges op på om den har en eller to knaster.. hehe.. Men ved bare at den har de 105 hk standard.. og det i sig selv er ret sjovt i den lille bil..
Okay, så hvis vi satser på 140-150 hk, så skulle det jo være nemt nok.. hehe..
Det er vist noget med Benzin-vejen som skal have et tjek.. siger han ihvertfald selv...
Hvor køber man dele til sådan en så? altså både tuning/reservedele?
På forhånd tak for rigtig gode svar..
Okay, så hvis vi satser på 140-150 hk, så skulle det jo være nemt nok.. hehe..
Det er vist noget med Benzin-vejen som skal have et tjek.. siger han ihvertfald selv...
Hvor køber man dele til sådan en så? altså både tuning/reservedele?
På forhånd tak for rigtig gode svar..
-
Gæst
de her tuner bla k motore og har sikkert et kit man kan købe
http://www.qednet.demon.co.uk/rk/background.htm
http://www.minister-power.com/sport_engines/index.htm
205 HK 1.8L rover K (disse motore er ikke særligt interesante da prisen er Price £7925.00 + VAT for denne "billige" 205hk og bare stiger med effekten)
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_205sport.htm
230 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_230sport.htm
240 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_240sport.htm
knastaksel kan fås hos http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/PiperCamFrames.html
http://www.btinternet.com/~v11ufo/toc.htm
brug googel for at finde mere
yderlig god læsning:
http://www.btinternet.com/~v11ufo/kseries.htm
hvis pengene ikke er nogen hindring, kunne du se om du kan finde en VHPD version a rover k-motoren, men den koster spidsen af en rumraket .
stammer fra Lotus Exige, Elise 190 og Elise 2 Motorsport (hvilket jo er biler man ser på hvert gadehjørne
)
prøv at chekke dette forum
http://www.blatchat.com/default.asp
http://www.qednet.demon.co.uk/rk/background.htm
http://www.minister-power.com/sport_engines/index.htm
205 HK 1.8L rover K (disse motore er ikke særligt interesante da prisen er Price £7925.00 + VAT for denne "billige" 205hk og bare stiger med effekten)
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_205sport.htm
230 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_230sport.htm
240 HK 1.8L rover K
http://www.minister-power.com/minister_power_pages/new_eng_240sport.htm
knastaksel kan fås hos http://www.pipercams.co.uk/NewPiperWeb/redesign/PiperCamFrames.html
http://www.btinternet.com/~v11ufo/toc.htm
brug googel for at finde mere
yderlig god læsning:
http://www.btinternet.com/~v11ufo/kseries.htm
hvis pengene ikke er nogen hindring, kunne du se om du kan finde en VHPD version a rover k-motoren, men den koster spidsen af en rumraket .
stammer fra Lotus Exige, Elise 190 og Elise 2 Motorsport (hvilket jo er biler man ser på hvert gadehjørne
prøv at chekke dette forum
http://www.blatchat.com/default.asp