Anbefaling af Blow ventil

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Tekin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 sep 2004, 18:23

Anbefaling af Blow ventil

#1 Indlæg af Tekin »

Hej her inde :) Jeg her en fORGE fmdv004 som er noget lort(min mening)...
Har også HKS SQv som jeg heller ikke er glad for :?
Det jeg søger, må ikke koste mange gyser, da jeg har brugt for mange penge nok på bov. den må gerne pive fra 03 -->

Bilen: Pug 1,9T
Fabritius
Medlem
Indlæg: 108
Tilmeldt: 13 feb 2004, 13:57
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Re: Anbefaling af Blow ventil

#2 Indlæg af Fabritius »

Tekin skrev:Hej her inde :) Jeg her en fORGE fmdv004 som er noget lort(min mening)...
Har også HKS SQv som jeg heller ikke er glad for :?
Det jeg søger, må ikke koste mange gyser, da jeg har brugt for mange penge nok på bov. den må gerne pive fra 03 -->

Bilen: Pug 1,9T

Hvad er det der gør ovennævnte BOVs dårlige i dine øjne? Det vil gøre det lettere at vejlede dig.
Greeting
Master Fabritius

Smoke tires
Not drugs
Tekin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 sep 2004, 18:23

#3 Indlæg af Tekin »

I øjeblikket kører jeg med 03 i ladetryk så der er ikke nogle af dem der siger en skid i lyd :? jeg har prøvet med skifte fjedre på den forge til ingen nytte. HKSén gad jeg ikke pille med da den har været dyrt :( Kort sagt lyd ved 03, indtil den bliver skruet op i ladetryk :lol:
Brugeravatar
fordtosserne
Medlem
Indlæg: 187
Tilmeldt: 27 okt 2005, 17:40

Re: Anbefaling af Blow ventil

#4 Indlæg af fordtosserne »

den fra bruno hansen motorsport
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#5 Indlæg af grydesvamp »

jeg har en fra RH motor sport og den lyder super under 0,5 bar somjeg selv kørte med men denne bov piftede faktisk selvom trykket var næsten 0.. og det var nok til folk kikkede.. den er bare desværre ret pebret..
btw lyder den fuldkommen hysterisk og fanatisk med tryk på den rigtige side af 1 bar!
Fri bane fuld hane! :-)
LionTamer
Senior Medlem
Indlæg: 387
Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)

Re: Anbefaling af Blow ventil

#6 Indlæg af LionTamer »

fordtosserne skrev:den fra bruno hansen motorsport


Den tilslutter jeg mig! hehe...
Den lyder især godt med 1.0 bar... Men den kan sagtens sige noget ved lavere tryk også...
Brugeravatar
Ferrari Killer
Senior Medlem
Indlæg: 298
Tilmeldt: 16 jan 2006, 15:23

#7 Indlæg af Ferrari Killer »

Jeg kan altså ikke forstå hvorfor man er så vild med piftelyden fra en BOV. :roll:

Vi er vel alle enige om at den primære opgave for en BOV er at lufte overskydende tryk ud i det fri eller recirkulere det, således at der kan opbygges hurtigere tryk. Og så slider det jo heller ikke så meget på turboens kompressordel...

Så nytter det jo ikke noget at købe en BOV alene efter lyden, og ikke efter dens effekt! :shock:

Så risikerer man jo bare at BOV´en ikke udfører sin opgave godt nok, med eventuel risiko for skade på turboen, eller ihvertfald større slid.

Jeg har nu kørt med forskellige slags BOV´er fra Forge, og kan ikke sætte en finger på dem. Og lyden synes jeg faktisk er ekstrem på mange af dem. Men det er selvfølgelig også ved over 1 bar.

Men der skal jo altså også noget luft til at "trække" en BOV. Så det er vel ganske naturligt at de BOV´er du har kørt med ikke siger, og måske aldrig vil komme til at sige så meget ved så lavt et tryk?
V.H.
Ronnie Bonde


Selvgjort er velgjort....og nogen gange meget dyrt...
Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget!


Nuværende biler:
Alfa 166 2,5 V6 - sugesekser til cruiserstilen
Alfa 155 Q4 - brutal turbo m. 4 hjulstræk til ræs
Tekin
Indlæg: 9
Tilmeldt: 11 sep 2004, 18:23

#8 Indlæg af Tekin »

Ferrari Killer skrev:Jeg kan altså ikke forstå hvorfor man er så vild med piftelyden fra en BOV. :roll:

Vi er vel alle enige om at den primære opgave for en BOV er at lufte overskydende tryk ud i det fri eller recirkulere det, således at der kan opbygges hurtigere tryk. Og så slider det jo heller ikke så meget på turboens kompressordel...

Så nytter det jo ikke noget at købe en BOV alene efter lyden, og ikke efter dens effekt! :shock:

Så risikerer man jo bare at BOV´en ikke udfører sin opgave godt nok, med eventuel risiko for skade på turboen, eller ihvertfald større slid.

Jeg har nu kørt med forskellige slags BOV´er fra Forge, og kan ikke sætte en finger på dem. Og lyden synes jeg faktisk er ekstrem på mange af dem. Men det er selvfølgelig også ved over 1 bar.

Men der skal jo altså også noget luft til at "trække" en BOV. Så det er vel ganske naturligt at de BOV´er du har kørt med ikke siger, og måske aldrig vil komme til at sige så meget ved så lavt et tryk?




Enig :wink: Skidt med lyden, bare den åbner er jeg glad. Det gør dem jeg har ikke, men helt sikkert for fungtionens skyld :) Det var også derfor jeg ødelag forgen...
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#9 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvorfor ikke bare tage en recirkulerende ventil? Lyden er da den ENESTE der taler for en åben bov!
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Brugeravatar
grydesvamp
Mester Medlem
Indlæg: 2537
Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland

#10 Indlæg af grydesvamp »

en bosch i sort plastic udfører opgaven og koster ikke mere end et par hundrede... !
Fri bane fuld hane! :-)
Besvar