Vil ikke holde turbo tryk

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
1friis2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 jan 2006, 21:43
Geografisk sted: Roskilde

Vil ikke holde turbo tryk

#1 Indlæg af 1friis2 »

er her 1 der har en ide hvad der kan være???? min bil køre med lotec motor program og lader med ca 0.9bar og 1,2 overboost. nogle gange mister den pusten når den skal lade længe, den lader fint op til overboost men efter 2-3sek falder den ned til ca 0.5 bar og står der lige som og samler krafter men den vil ikke lade igen.
jeg tror det er min wastegate der ikke kan holde trykket men hvad mener i???

det er en Calibra 2.0 16v Turbo med 4x4
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Så skal det være din WG ventil der hænger måske...

De typiske andre fejl ved WG systemet vil få den til at lade mere.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#3 Indlæg af duckstar »

Alternativt din solenoidventil eller styremekanik til samme der er defekt eller er snavset til.
Vh. Anders
1friis2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 jan 2006, 21:43
Geografisk sted: Roskilde

svar

#4 Indlæg af 1friis2 »

det er noget den først er begyndt på her for 3-4 dage siden. dog vil jeg sige jeg køre med orginal wastegate og bov...

duckstar: jeg ved desvære ikke hvad det er du skriver der.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#5 Indlæg af duckstar »

Hvordan styrer den overboost funktionen?
Vh. Anders
1friis2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 jan 2006, 21:43
Geografisk sted: Roskilde

svar

#6 Indlæg af 1friis2 »

se der må jeg sige pas. er det ikke den map sensor som sidder inde i boxen mellem de 2 lotec chips der gør det????? så haj er jeg heller ikke til tryk motor.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#7 Indlæg af duckstar »

Den har ganske givet noget at sige, men der må i føringen mellem tryksiden af laderen og aktuatoren være en ventil der ændrer på det bleed der gør at du har de to ladetryk.
Vh. Anders
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#8 Indlæg af Havneren »

Hvad er det for en bil?
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#9 Indlæg af duckstar »

det er en Calibra 2.0 16v Turbo med 4x4
Vh. Anders
1friis2
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17 jan 2006, 21:43
Geografisk sted: Roskilde

svar

#10 Indlæg af 1friis2 »

andre tips????
Besvar