jeg er lidt ny i det her med tryktuning, så kunne godt bruge lidt hjælp...
Jeg har en Golf2 med en Polo 6n 1,6I motor i og den vil jeg gerne have monteret en Mølle på, har en Garrett t3 Airesearch fra en volvo 1,7T (har fået af vide den er udemærket til en der ikke går efter mere end 120-130hk)
Mit problem er så, min kompression er 9,8:1 std, og skal så have den ned på et lavere, har overvejet en mellemlægsplade som toppakning, men ved ikke hvor holdbar det er, og har så hørt at man kan tage noget af stemplerne i stedet, men hvem gør i sådan noget???
håber i kan hjælpe mig
MVH kenneth
Senest rettet af Bøg 15 jan 2006, 22:03, rettet i alt 1 gang.
ville klart gå efter neddrejning i stemplerne da pladen efter min mening er lidt noget fusk.. du nævner ikke noget om A/R forhold på den (garret?) T3. men ved ikke om jeg er den eneste der synes t3 lyder voldsomt til en 1,6? well men snak med havneren her inde fra han kender lidt til golf motore.. mvh rasmus..
grydesvamp skrev:ville klart gå efter neddrejning i stemplerne da pladen efter min mening er lidt noget fusk.. du nævner ikke noget om A/R forhold på den (garret?) T3. men ved ikke om jeg er den eneste der synes t3 lyder voldsomt til en 1,6? well men snak med havneren her inde fra han kender lidt til golf motore.. mvh rasmus..
Voldsom, det vil jeg nu ikke kalde den lille pismølle...hehe
den er fra en Volvo 480 1,7 turbo så det er ikke den største motor den kommer fra....
hedder efter hvad jeg kan se Garrett T3 Airesearch men kan selvf. tage fejl, er ihvertfald ikke særlig stor....?
Er en T3 ikke lidt stor hvis du går efter 120 - 130 hk? Den lever da luft til ca 260 hk.. Skal du da have std bagpotte og det på siden du ikke regner med flere hk?
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
Zorak skrev:Er en T3 ikke lidt stor hvis du går efter 120 - 130 hk? Den lever da luft til ca 260 hk.. Skal du da have std bagpotte og det på siden du ikke regner med flere hk?
Har du læst det jeg skrev bagefter grydesvamps svar???
Turboen er på str. med en IHI turbo fra 1,3 Uno turbo...
Zorak skrev:Er en T3 ikke lidt stor hvis du går efter 120 - 130 hk? Den lever da luft til ca 260 hk.. Skal du da have std bagpotte og det på siden du ikke regner med flere hk?
Har du læst det jeg skrev bagefter grydesvamps svar???
Turboen er på str. med en IHI turbo fra 1,3 Uno turbo...
Svarer den ikke til sådan en Garrett T3 turbo som man eftermonterer eller er sådan en fabriksmonteret udgave lidt anderledens? Kender ikke lige til hvordan det hænger sammen.. Troede bare at den var ens med sådan en T3 som man køber til eftermontering eller upgrade...
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd..
der er jeg blank min bror og min far regnede sig frem til det for mig.. og jeg var sat af da graf regneren kom på bordet.. men måske der er en der har en smart tabel eller noget herinde ?