Turbo og udstødning
Redaktør: Moderatorer
- JBO
- Mester Medlem
- Indlæg: 668
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
- Kontakt:
Turbo og udstødning
Man plejer og siger at udstødningen på en turbo bil helst skal have så fri udblæsning så muligt. Gælder det samme for biler med kompressor?
Jonas Olsen
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Re: Turbo og udstødning
Dr.Jones skrev:Man plejer og siger at udstødningen på en turbo bil helst skal have så fri udblæsning så muligt. Gælder det samme for biler med kompressor?
Tryktab er lig nedsat flow,lig nedsat potentiale.Det gælder ALTID. Fri udblæsning med bedst mulig pulsudnyttelse er altid målet, uanset motor.
Som altid kan man ikke "bare" bruge det princip hvis ikke resten er lavet til det. Fri udblæsning på en motor med std. knast,std topstykke, std motorstyring, etc. vil sandsynligvist genere mere end det gavner.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!