Turbo størrelse?
Redaktør: Moderatorer
-
TWX
Turbo størrelse?
Hej!
Jeg har en ny garett GT2860R som jeg har købt til at montere på min Fiat Coupe 2,0 16V Turbo som standard er født med en alm. T3.
Men nu er jeg så kommet i tvivl om denne turbo ikke er en tand for lille på turbinesiden? Har jo læst om mange der bruger RS'eren der har større turbinehus. Men hvor meget forskel der er på de to ved jeg ikke.
Jeg vil gerne have hurtig spool op tid, men også gerne en motor der kan holde ladetrykket fuldt ud til 6500 rpm....
Kan i hjælpe med et par gode råd?
Jeg har en ny garett GT2860R som jeg har købt til at montere på min Fiat Coupe 2,0 16V Turbo som standard er født med en alm. T3.
Men nu er jeg så kommet i tvivl om denne turbo ikke er en tand for lille på turbinesiden? Har jo læst om mange der bruger RS'eren der har større turbinehus. Men hvor meget forskel der er på de to ved jeg ikke.
Jeg vil gerne have hurtig spool op tid, men også gerne en motor der kan holde ladetrykket fuldt ud til 6500 rpm....
Kan i hjælpe med et par gode råd?
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Først- lækker maskine med masser af potentiale.
Den lader du har valgt er ikke specielt lille, men heller ikke meget større end T3'eren. RS laderen i samme serie er kun begrænset meget større.
Se evt. http://www.scanturbo.dk/garret_ballbearing.html
Hvis du endelig vil have en endda noget større lader end 2860R'en, så skal du op i 2871RS
Den lader du har valgt er ikke specielt lille, men heller ikke meget større end T3'eren. RS laderen i samme serie er kun begrænset meget større.
Se evt. http://www.scanturbo.dk/garret_ballbearing.html
Hvis du endelig vil have en endda noget større lader end 2860R'en, så skal du op i 2871RS
Vh. Anders
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
TWX
-
Gæst
Yugo Turbo skrev:der er kun ca 40 hk forskel på R og RS modellen, 300 og 340. jeg har en RS på min 2,0 og det virker ret fint, lader ca 1,7 bar og det tryk holder fint fra ca 4000 og op
Ja ved godt der ikke er meget forskel på de to. Men et for lille turbinehus kan jo gøre at turboen bliver meget varm og hurtigere slidt. Den kan jo også miste pusten ved høje rpm..
Men havde forestillet mig noget i nærheden af 280 hk nå den er færdig. Selvfølgelig med en del andre ændringer også.
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Yugo Turbo
- Mester Medlem
- Indlæg: 2515
- Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
- Geografisk sted: Veksø Sjælland
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
- Geografisk sted: Sønderjylland
