Har tænkt lidt på om det ku betale sig at finde et par spjældhuse fra en GTI-R og sætte på min P10 GT. Nogen der ved om det vil gi noget på den motor?
Senere er planen at der skal NOS på, og laves lidt andre ændringer
Spjælhuse
Redaktør: Moderatorer
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
Spjælhuse
Nissan Sunny GTI-R
I took an IQ test and the results were negative.
I took an IQ test and the results were negative.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Det kommer vel lidt an på hvor "dårlig" den org manifold er og hvilke knaster du vil køre med, man får vel næppe et "indsugning system" der er mere effekt givende end spjældhuse...... om det kan betale sig kommer an på prisen af spjælden..... hvis de koster 20k og giver 15hk.... så nej..... 2k og 15hk ja 
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
Ja prisen er da helt sikkert afgørende
På Nissanklubben lød det bare ikke som om det ville gi noget. Men har da hørt at spjælhuse skulle være godt, men vil den type gi noget, eller skal man ha fat i nogle andre. Hvilke knasten vil være at fortrække?
Nissan Sunny GTI-R
I took an IQ test and the results were negative.
I took an IQ test and the results were negative.
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
Ja nu kan jeg jo ikke husk størrelsen på dem..... og de ligger helt! nede i kælderen...... til en 2.0L vælger folk "normalt" 40-45mm, jeg tror de her er 42mm........
Jo vildere knast jo mere giver spjldhuse i forhold til standard manifold, eks. vil en bil med en 292graders knast ikke kunne gå ordenlig tomgang eller trække i de lave omdr..... der kan man hente noget af det igen...... i de høj omdr er det en klar fordel for motoren let at kunne få "fat" i luften
Jo vildere knast jo mere giver spjldhuse i forhold til standard manifold, eks. vil en bil med en 292graders knast ikke kunne gå ordenlig tomgang eller trække i de lave omdr..... der kan man hente noget af det igen...... i de høj omdr er det en klar fordel for motoren let at kunne få "fat" i luften
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
-
Mads B (dk)
- Mester Medlem
- Indlæg: 1402
- Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
- Geografisk sted: Fredericia
- Kontakt:
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
