Tændrør..
Redaktør: Moderatorer
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Jeg personligt vilde starte med et 2 trin koldere tændrør end standart.
Fabrikatet er under ordnet.
Dernæs få den kørt ind på et rulle felt og studer tændrørsfarven.
er den sort, så skal der et varmere rør til.
Hvid og der skal et koldere rør i.
Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Man kan også prøve at skifte fabrikat, da deres temperatur område er forskelligt.
Start med et for koldt rør, og ikke et for varmt, da det sidste kan give huller i stemplerne.
MVH
Morten
Fabrikatet er under ordnet.
Dernæs få den kørt ind på et rulle felt og studer tændrørsfarven.
er den sort, så skal der et varmere rør til.
Hvid og der skal et koldere rør i.
Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Man kan også prøve at skifte fabrikat, da deres temperatur område er forskelligt.
Start med et for koldt rør, og ikke et for varmt, da det sidste kan give huller i stemplerne.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:Jeg personligt vilde starte med et 2 trin koldere tændrør end standart.
Fabrikatet er under ordnet.
Dernæs få den kørt ind på et rulle felt og studer tændrørsfarven.
er den sort, så skal der et varmere rør til.
Hvid og der skal et koldere rør i.
Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Man kan også prøve at skifte fabrikat, da deres temperatur område er forskelligt.
Start med et for koldt rør, og ikke et for varmt, da det sidste kan give huller i stemplerne.
MVH
Morten
Ok takker..
Senest rettet af Martin! 01 jan 2006, 20:31, rettet i alt 1 gang.
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Staalanden skrev:Morten VJ skrev:Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde?
Undskyld jeg lige stjæler tråden
Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør.
Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Staalanden skrev:Morten VJ skrev:Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde?
Undskyld jeg lige stjæler tråden
Nej de er ikke dårligere men noget dyrere.
Platinrør og mange side elektroderør.
Er først og fremmest udviklet for en besparelse i service omkostninger.
Feks tager det en lille time at skifte tændrør i en rover 75 med v6 motor.
Så derfor har de rør der holder i lang tid, men de koster også det 3 doppelte af et alm rør.
Hvis vi nu skal igennem 4 forkellige tændrør for at finde det optimale.
Hvorfor så betale overpris for samme vare?
Og når man har fundet det optmale rør, er det så besværligt at skifte det for hver 15-20 000 km?
Da det kan give en rimelig god indikation hvordan motoren har det.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
HenrikGM skrev:Staalanden skrev:Morten VJ skrev:Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde?
Undskyld jeg lige stjæler tråden
Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør.
Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør.
Jeg er kommet til samme konklusion NGK virker bedst i en gl turbo volvo.
Alt andet virker ikke nær så godt.
Og det må have noget at gøre med det temperatur område hvor de virker optimalt
Hvilket er forskelligt imellem fabrikaterne.
Selv om de passer på motoren.
ift. deres tabeller.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Martin!
- Mester Medlem
- Indlæg: 590
- Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
- Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:HenrikGM skrev:Staalanden skrev:Morten VJ skrev:Glem alt om platinrør, og rør med mange side elektroder.
Hvorfor fra råde rør med flere side elektroder? Er det dårligere på den måde?
Undskyld jeg lige stjæler tråden
Svenskerne har haft flere eksempler på volvomotorer(hårdt pumpede godt nok) der er stået i smadder netop pga fancy tændrør.
Personligt har jeg brugt mange forskellige fabrikater igennem årene, men vender hver eneste gang tilbage til NGK. Ved ikke hvorfor, men hverken champion, bosch, eller equim(eller hvad dælen den nu hedder?) har kunnet kommet i nærheden af NGKs rør.
Jeg er kommet til samme konklusion NGK virker bedst i en gl turbo volvo.
Alt andet virker ikke nær så godt.
Og det må have noget at gøre med det temperatur område hvor de virker optimalt
Hvilket er forskelligt imellem fabrikaterne.
Selv om de passer på motoren.
ift. deres tabeller.
MVH
Morten
Ok hvad for et NGK rør vil i så tror jeg skulle prøve starte med og købe..?
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt: