Tykkere toppakning, til at sænke kompressionen. hvor?
Redaktør: Moderatorer
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Tykkere toppakning, til at sænke kompressionen. hvor?
Hejsa.
Er ved at bygge turbo på min FIAT seicento sporting
Planen var at sænke kompressionen til 8,5:1
Den er standart 9,6:1
Har været inde på powerpage og den regnemaskine til udregning af toppakningstykkelse ved anden kompression siger at pakningen skal være = 0,97mm
Det er vel den ekstra tykkelse pakningen skal have i forhold til en original?
Har set på den toppakning her fra hörmann.:
http://www.hoermann-motorsport.de/index.php?link=artikel&artnr=10170003-187&katid=106&spid=1
Ville den kunne bruges, eller er den samme tykkelse som en original.
Hvis den har samme tykkelse som en original vil jeg jo ikke en gang kunne ligge to pakninger sammen, så ville den jo blive for tyk.
Nogen der ved hvor jeg kan få fat i en tykkere toppakning??
Håber nogen kan hjælpe.
Mange venlige hilsner
Jonas Pedersen
Snart i Seicento Turbo.
Er ved at bygge turbo på min FIAT seicento sporting
Planen var at sænke kompressionen til 8,5:1
Den er standart 9,6:1
Har været inde på powerpage og den regnemaskine til udregning af toppakningstykkelse ved anden kompression siger at pakningen skal være = 0,97mm
Det er vel den ekstra tykkelse pakningen skal have i forhold til en original?
Har set på den toppakning her fra hörmann.:
http://www.hoermann-motorsport.de/index.php?link=artikel&artnr=10170003-187&katid=106&spid=1
Ville den kunne bruges, eller er den samme tykkelse som en original.
Hvis den har samme tykkelse som en original vil jeg jo ikke en gang kunne ligge to pakninger sammen, så ville den jo blive for tyk.
Nogen der ved hvor jeg kan få fat i en tykkere toppakning??
Håber nogen kan hjælpe.
Mange venlige hilsner
Jonas Pedersen
Snart i Seicento Turbo.
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
uno skrev:ja det er ekstra tykkelsen.
der er flere der selv har lavet kobber paknínger med succes men det er ikke alle der er lige heldige.
Okay.
Går ikke lige i gang med at lave en pakning selv.
Jo, hvis jeg nu kunne ligge den mellem 2 toppakninger.
Men hvis men teori holder med at en pakning er 1,6mm tyk og min pakning skal være 0,97mm tykkere end original, kan jeg jo ikke en gan lille to pakninger oven på hinanden....
Håber nogen kan hjælpe.
-
Turbo mus
- Junior Medlem
- Indlæg: 91
- Tilmeldt: 05 maj 2005, 22:02
- Geografisk sted: Haderslev
Tag stemplerne ud og fjern noget af toppen (de 0.97 mm) der istedet har gjort det samme på min fordi to pakninger ikke holder i længden.
Mercedes 190E 2.0 med efter monteret turbo.
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
190.8hk 294Nm med 0.6 bar. http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=37246
-
martin306xsi
- Mester Medlem
- Indlæg: 633
- Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
- Geografisk sted: Roskilde
-
seicento
- Junior Medlem
- Indlæg: 78
- Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
-
Slavteren
- Mester Medlem
- Indlæg: 1320
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
- Geografisk sted: Maribo
- Kontakt:
-
uno
- Senior Medlem
- Indlæg: 484
- Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
- Geografisk sted: sydjylland
Slavteren skrev:pakninger koster jo ingenting til den motor der, så hvis du selv kan skille den ad og samle den er det da nok lige før det er billigere en de ekstra toppakninger...
Det er ikke svært at finde en der kan dreje/fræse lidt af, sidste motor der er blevet lavet til traktoren mener jeg det blev gjort til 500kr
-
boll
- Nyt Medlem
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 27 feb 2005, 20:26
- Geografisk sted: Mors/ Jyland
prøv noget dem her www.thorupauto.dk han kan på lavet lige den toppakning du ønsker..om det skal væré stål eller kobber bestemmer du selv. men ring til ham... prisen ligger omkring 1000.- for sådan en...