Valg af Turbo??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Nelly
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27 feb 2005, 14:32
Geografisk sted: Odense

Valg af Turbo??

#1 Indlæg af Nelly »

Hvilken Turbo ville være fornuftig til min Fiat Croma Turbo. 8v? Planen er at den skulle kunne ende 280 - 300+ Hk. Kan en t3 godt klare det? og med hviklet trim?? Og uden alt for meget tøven :-p

Mvh Henrik.

http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=25425
Yugo Turbo
Mester Medlem
Indlæg: 2515
Tilmeldt: 18 aug 2003, 09:05
Geografisk sted: Veksø Sjælland

#2 Indlæg af Yugo Turbo »

GT2860RS er gud, den kan endda købes så den passer lige på dit manifold. www.scanturbo.dk
Brap brap brap...
Billede
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#3 Indlæg af martin306xsi »

Hvis en garrett turbo f.eks. hedder GT28R er det så med alm. nåleleje eller hvad? Og er en f.eks. GT28RS med kulgeleje?
Mvh Martin
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
martin306xsi
Mester Medlem
Indlæg: 633
Tilmeldt: 06 jun 2004, 01:57
Geografisk sted: Roskilde

#5 Indlæg af martin306xsi »

Morten> Takker! Er det så forstået rigtigt, hvis "R" står for kuglelejer og "S" for noget ekstra høj flow?
Mvh Martin
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#6 Indlæg af mh »

ja :wink:

Citat fra sitet:
Example: GT2860RS
"R" = this is a Ball Bearing unit
"S" = used for units which require some differentiation from units in the same family
Compare a GT2860R to a GT2860RS. While both are ball bearing and externally similar, the GT2860RS is better suited for higher-flow applications than the GT2860R. In this case, the S reflects the higher-flowing nature of the GT2860RS

dette er dog ikke helt korrekt de er ikke ens udefra LANGT fra... sammenlignet med lasses (yugo turbo's RS udgave) og min egen R udgave så har min flange tilslutningninger på sugesiden og tryk siden hvor RS'ern har runde "slange" overgange :? :?
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Nelly
Indlæg: 5
Tilmeldt: 27 feb 2005, 14:32
Geografisk sted: Odense

#7 Indlæg af Nelly »

Takker mange gange :) Kan slet ikke vente til jeg pakker julegaven op til min bil :P
Besvar