Side 1 af 2
lag på GT25R og GT28R
: 28 nov 2005, 22:06
af gæst
Hej Power page!
er lidt i tvivl om valget at turbo, håberr at i kan belyse emnet lidt for mig.
Har en 1,4 liters 8 ventilet R5 gtt motor som skal en større turbo på.
som sagt står valget mellem en GT25R og GT28R. troede enlig at jeg skulle have en GT25R men efter at have snakket med Daugbjerg er jeg kommet i tvivl. De mener at der er mindre lag på 28'eren end 25'eren grundet samme turbine A/R tal men et større kompressorhus på 28'eren. har snakket med et andet firma for et stykke tid siden og de mente det modsatte?
er interreseret i ca 230 hk og et forholdsvis tideligt ladetryk
mvh mik
: 29 nov 2005, 22:25
af Kim Frederiksen
Du kan roligt regne med hvad Daubjerg siger!! de drengerøve ved hvad de snakker om!!!
og vil også mene at de har ret med hensyn til at 28'eren har mindre lag, da kompressoren er større og flytter mere luft ved mindre omdr!
: 30 nov 2005, 08:11
af lqs
kan man nu også det? i hvert fald ikke hvad angår LM1 eller benzinpumper.....! ang større lag..... bliver lag mindre af at montere hjul med større enerti? hvis ja hvor vender billedet? eller vender det overhovedet? har de (DAUBJERG) opfundet evighedsmaskinen? det der med mere/mindre lag er et temmeligt komplext emne... blot min mening. MVH. søren
: 01 dec 2005, 17:56
af Carsten 205 GTI 1,9 T
1,4 8V med 230hk - Så kommer den dælme også på arbejde da

: 01 dec 2005, 17:59
af duckstar
Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil

: 01 dec 2005, 20:43
af gæst
Hej allesammen, tak dor svarene (tror jeg nok)
er ikke rigtig kommet et svar nærmere desværre, men har da fået startet en debat.
Ang en presset 1,4 motor med 230 hk, er det "meget normalt" på disse motorer, men ville gerne jeg kunne få ladetryk før det der hidtil har været standarten. Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.
: 01 dec 2005, 22:38
af duckstar
gæst skrev:Har kigget lidt på en VNT turbolader, så måske er svaret.
Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.
: 01 dec 2005, 22:43
af Carsten 205 GTI 1,9 T
duckstardeluxe skrev:Det får du ikke noget ud af så længe at en VNT laders aktuator (som styrer det variable i varmsiden) er styret af et vacuum som ikke er tilstede på en benzinmotor - VNT hører til på dieselmotorer hvor der er en vacuumgenererende pumpe.
Hvad gør de så på 405 T16?
: 01 dec 2005, 22:45
af guest
hej duckstardeluxe.
Poblemet med vaccum kan løses på flere måder, det er ikke det der er problemet, det er mere om de kan holde til benzinmotoren.
du kan læse om det på
www.rtoc.org.
men man kan styre det via en ekstern waiste gate, til dels via en bleed valve, men også ved bare at montere en overtryksventil.
de sælges også allerede til benzinbiler forresten, se link nederst:
http://basic1.easily.co.uk/04F022/01D02D/products.html
: 02 dec 2005, 07:59
af HansPuntoGT25RHald
duckstardeluxe skrev:Næstformanden i "min" klub har da en 1,4 8v med endda noget over 300 heste.... - men det er jo heller ikke en fransk bil

Ja.. the itallion stallions de kan bar det pis !!
HansPuntoGT25RHald