Jeg søgte efter noget info om olie under stemplerne, og så til min glæde at der er lavet klar til det på en zetec 1,8 motor.
[url]http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=5190&highlight=olie+stemplerne
Gælder det også den "gamle" den hvor der står DOHC 16V på toppen??
Er der eventuelt nogle som har løsnings forslag/erfaringer eller billeder af et sådan system?
hvilken type dysser er det som skal monteres?
Må dysserne sprøjte hele tiden, eller er det kun når stemplet er på vej op?
Er den org. olie pumpe kraftig nok?
Hvor kan man få fat i en mellem plade med udtag som man sætter mellem motor og olie filteret, til en oliekøler.
Ville gerne vide hvis der var noget som skulle indkøbes, før jeg går igang med at splitte motoren ad.[/url]
Olie spul under stemplerne
Redaktør: Moderatorer
- johan o r
- Senior Medlem
- Indlæg: 474
- Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
- Geografisk sted: Vejle
Olie spul under stemplerne
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
Arbejder for AquilaRacingCars
-
mh
- Mester Medlem
- Indlæg: 2597
- Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
- Geografisk sted: Rønnede/Holbæk
det er ikke alle 1.8 motorer der er forberedt til oliekøling af stemplerne men de fleste og hvis den ER forberedt så er det lige til at lave så tager du dysserne fra en 2liters (der er det standart monteret) og fjerner blændpropperne og montere dem der.... olie pumperne er ens på dem alle med eller uden oliekøling og et sandwich udtag kan du evt. købe hos www.secretpower.dk
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...
www.RavenZ.dk
-
Jakob Hansen
- Mester Medlem
- Indlæg: 533
- Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
- Kontakt:
