Olie spul under stemplerne

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
johan o r
Senior Medlem
Indlæg: 474
Tilmeldt: 02 nov 2005, 22:24
Geografisk sted: Vejle

Olie spul under stemplerne

#1 Indlæg af johan o r »

Jeg søgte efter noget info om olie under stemplerne, og så til min glæde at der er lavet klar til det på en zetec 1,8 motor.
[url]http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=5190&highlight=olie+stemplerne
Gælder det også den "gamle" den hvor der står DOHC 16V på toppen??

Er der eventuelt nogle som har løsnings forslag/erfaringer eller billeder af et sådan system?

hvilken type dysser er det som skal monteres?
Må dysserne sprøjte hele tiden, eller er det kun når stemplet er på vej op?
Er den org. olie pumpe kraftig nok?
Hvor kan man få fat i en mellem plade med udtag som man sætter mellem motor og olie filteret, til en oliekøler.

Ville gerne vide hvis der var noget som skulle indkøbes, før jeg går igang med at splitte motoren ad.[/url]
Underviser på AarhusTech (AutoTeknolog)
Arbejder for AquilaRacingCars
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

det er ikke alle 1.8 motorer der er forberedt til oliekøling af stemplerne men de fleste og hvis den ER forberedt så er det lige til at lave så tager du dysserne fra en 2liters (der er det standart monteret) og fjerner blændpropperne og montere dem der.... olie pumperne er ens på dem alle med eller uden oliekøling og et sandwich udtag kan du evt. købe hos www.secretpower.dk
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
Jakob Hansen
Mester Medlem
Indlæg: 533
Tilmeldt: 21 nov 2003, 18:47
Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Kontakt:

#3 Indlæg af Jakob Hansen »

Eneste 1,8 Zetec (DOHC i det tidlige modeller), der er født med oliekøling af stempler er i xr3i´eren - altså 130hk udgaven. Og så ellers 2,0´eren som der nævnes.
Billede
Besvar