Oversigt over tilladeligt tilspændingsmoment, turbo,aksel!

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Oversigt over tilladeligt tilspændingsmoment, turbo,aksel!

#1 Indlæg af HenrikGM »

Hej

Jeg havde engang en lang liste over tilspændingsmomenter omkring turboladere, men den er selvf. væk nu. Jeg mangler oplysninger om hvor meget kompressorhjulets møtrik egentligt er spændt på en T3 lader.

Nogen der ligger inde med sådan en oversigt, eller kan svare på sprg.?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

hehehe... Nå den skal spændes efter, hva?

Meget konstruktiv replay - jeg ved det.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#3 Indlæg af HenrikGM »

Havneren skrev:hehehe... Nå den skal spændes efter, hva?

Meget konstruktiv replay - jeg ved det.



Nope, det er ikke den du tror det er.

Det er en anden fra en 240T jeg har fået for at hente den. Nu har jeg så skiftet pakningerne, og nusset lidt om lejerne og det ser ikke så tosset ud endda. Det ender vist med at en næsten ny turbo ender i at stå mig i 150dkr plus nogle timers fodarbejde......Jeg har godt nok ikke noget at bruge den til lige her og nu, men den er meget rar at have på lager.

Så jeg skal bruge momentet for at kunne samle den igen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
2fat2fly
Mester Medlem
Indlæg: 948
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Fyn

#4 Indlæg af 2fat2fly »

med på en lytter 8)
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#5 Indlæg af Saab-Daniel »

Hej Henrik.
Har tidligere fået sådanne informationer hos Esbjerg Cylinderservice på tlf: 75 139255
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Carsten 205 GTI 1,9 T
Mester Medlem
Indlæg: 529
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Them
Kontakt:

#6 Indlæg af Carsten 205 GTI 1,9 T »

Iflg. www.turbomaster.info kører den med enten en TBO313 eller en TBO368 lader - Der er en smule info her http://www.turbomaster.info/eng/turbos/data/tbo3.php
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]
Besvar