Hej
Jeg havde engang en lang liste over tilspændingsmomenter omkring turboladere, men den er selvf. væk nu. Jeg mangler oplysninger om hvor meget kompressorhjulets møtrik egentligt er spændt på en T3 lader.
Nogen der ligger inde med sådan en oversigt, eller kan svare på sprg.?
Oversigt over tilladeligt tilspændingsmoment, turbo,aksel!
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Oversigt over tilladeligt tilspændingsmoment, turbo,aksel!
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Havneren skrev:hehehe... Nå den skal spændes efter, hva?
Meget konstruktiv replay - jeg ved det.
Nope, det er ikke den du tror det er.
Det er en anden fra en 240T jeg har fået for at hente den. Nu har jeg så skiftet pakningerne, og nusset lidt om lejerne og det ser ikke så tosset ud endda. Det ender vist med at en næsten ny turbo ender i at stå mig i 150dkr plus nogle timers fodarbejde......Jeg har godt nok ikke noget at bruge den til lige her og nu, men den er meget rar at have på lager.
Så jeg skal bruge momentet for at kunne samle den igen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
Carsten 205 GTI 1,9 T
- Mester Medlem
- Indlæg: 529
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Them
- Kontakt:
Iflg. www.turbomaster.info kører den med enten en TBO313 eller en TBO368 lader - Der er en smule info her http://www.turbomaster.info/eng/turbos/data/tbo3.php
[size=100:1p5cjrlm][b:1p5cjrlm]Peugeot Partner 2.0 HD[color=red:1p5cjrlm]i[/color:1p5cjrlm][/b:1p5cjrlm][/size:1p5cjrlm]