xr3i med turbo motor
Redaktør: Moderatorer
-
RS.Larsen
- Medlem
- Indlæg: 126
- Tilmeldt: 24 okt 2003, 20:17
- Geografisk sted: KBH SV
xr3i med turbo motor
Hej nogen der ved hvor stort et projekt det vil være at smide en rs turbo motor i min xr3i..
så vidt jeg ved er motor ophæng ens men hvad med ledningsnet? og kan jeg beholde min xr3i gearkasse ved godt der ikke er spær men vil det kunne gå?
så vidt jeg ved er motor ophæng ens men hvad med ledningsnet? og kan jeg beholde min xr3i gearkasse ved godt der ikke er spær men vil det kunne gå?
...::man kan godt drikke sig fuld uden at more sig::...
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460
-
CasperR
- Medlem
- Indlæg: 140
- Tilmeldt: 27 sep 2003, 11:22
- Kontakt:
-
RS.Larsen
- Medlem
- Indlæg: 126
- Tilmeldt: 24 okt 2003, 20:17
- Geografisk sted: KBH SV
xr3i motorblokken har ikke smedde stempler som turboen har...
Ville allerhelst beholde mit xr3i indsprøjtning så ventildækslet er frit (har et rs1600i ventildæksel på
) og samtidig bliver det ikke den helt store ombygning når den skal synes.
Ville allerhelst beholde mit xr3i indsprøjtning så ventildækslet er frit (har et rs1600i ventildæksel på
...::man kan godt drikke sig fuld uden at more sig::...
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460
Escort Mk4 xr3i: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... &ipc=70728
Escort Mk4 RS Turbo: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=236460
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
Du skal bruge hele ledningsnettet fra RST overi din xr3i(på nær det bagerste, der cutter du "bare" omkring der hvor dit føresæde er), du skal også bruge begge bokse, tændning, intercooler, køler, blæser, lufmængdemåler, slanger, hele stykket med dysserne fra RST skal du også bruge(indsugning fra din xr3i) og så vil jeg også anbefale dig at få fat i nogle RST bremser da dem der sidder på en xr3i er de samme som på en alm. 1.6 og 1.4, så de er ikke meget værd når du først får nogle hypper under hjælmen. Hvis du skal bruge noget af det jeg har nævnt skal du bare sige til, har det hele på nær blæser og slanger, resten ligger bare og venter på dig 
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
RS turbo'en har heller ikke smedede stempler som mange tror, det er nærmest et XR3I stempel hvor forhøjningen er drejet af, det er faktisk også sådan det er beskrevet i den originale værkstedshåndbog, og desuden også sådan jeg lavede det på min i sin tid, men du skal bruge HELE fødesystemet fra turboen for at få det synet, af hensyn til forurening, så har du nemlig noget at sammenligne med, samtidig må du ikke tage hele RS motoren og smide i, da den er over 20% effektforøgelse, og derfor medfører afgiftpligt, derfor , byg det på den originale I'er motor, er det en mk3 i'er du har er bremserne magen til Turbo mk 3, og derfor fine nok, er det en mk4 er de noget anderledes som også Danny skriver, og derfor kan du ikke få synet den med standardbremser, skifter du derimod til Turbo bremser, er det en konstruktiv ændring og bør medføre afgiftpligt, det er dog ikke alle synsfolk som går op i det, men går han efter bogen er der ingen kære mor, og så kan du jo ligeså godt lægge hele RS motoren i, afgiften kan gudhjælpemig heller ikke være meget på sådan en bør efterhånden.
svan
svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
-
svan
- Senior Medlem
- Indlæg: 329
- Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43
fik lige kigget i din profil, så tror jeg nok jeg ville høre told og skat hvad afgiften ville være hvis du byggede den helt om, og er den til at betale, og er det til at have med at gøre så afsted til Danny og lave et stick-up.
Den ser ellers fin ud.
Den ser ellers fin ud.
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
-
Escort 3
- Senior Medlem
- Indlæg: 286
- Tilmeldt: 16 okt 2004, 19:44
-
Danny Salling
- Mester Medlem
- Indlæg: 931
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Vestsjælland
-
Gummispoiler
- Medlem
- Indlæg: 204
- Tilmeldt: 16 okt 2003, 16:37
- Geografisk sted: Roskilde
- Kontakt: