flow map på hx 40

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

flow map på hx 40

#1 Indlæg af uno »

søger et flow map på denne, for at gætte næste opgradering.....
skal lige siges det er til en diesel motor...ligger idag med ca. 4 bar i ladetryk...men har planlagt at øge diesel mængden betrakteligt...skal nok bruge ca. 6-6,5bar i ladetryk
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

Re: flow map på hx 40

#2 Indlæg af ford p7 biturbo »

uno skrev:søger et flow map på denne, for at gætte næste opgradering.....
skal lige siges det er til en diesel motor...ligger idag med ca. 4 bar i ladetryk...men har planlagt at øge diesel mængden betrakteligt...skal nok bruge ca. 6-6,5bar i ladetryk


Hvor stor er den motor???
Det vil nok være en god ide at sætte en lidt større mølle på når du skal op og lave det tryk, og en atandart holset turbo kan ikke det men du kan få en sat sammen af forskellige stumper så skulle det være muligt.
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#3 Indlæg af uno »

det er en 4,6 liters motor men den tager den faktisk godt med ned.. har tryk omkring 2000rpm og tager max 2700.
har en 50ertil at ligge der burde være iorden
Der skal jo noget til når man kører en af de sidste 4 cyl traktorer..motoren er mindre end 6erne og det er sværere at få den samme diesel mængde :twisted: :twisted:
men vi mener at have løsningen til at give dem røv-mangler bare en masse luft til det ekstra diesel der kommer til vinter
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#4 Indlæg af uno »

flowmappet skal primært bruges til at give en ide om hvor vi står så det ikke er rent gæt værk hvad der bliver sparket sammen til den
ER der iøvrigt nogen der har muglighed for at gniste et par huller på ...mener det er ca 4mm
ford p7 biturbo
Medlem
Indlæg: 237
Tilmeldt: 16 jul 2004, 02:13

#6 Indlæg af ford p7 biturbo »

uno skrev:det er en 4,6 liters motor men den tager den faktisk godt med ned.. har tryk omkring 2000rpm og tager max 2700.
har en 50ertil at ligge der burde være iorden
Der skal jo noget til når man kører en af de sidste 4 cyl traktorer..motoren er mindre end 6erne og det er sværere at få den samme diesel mængde :twisted: :twisted:
men vi mener at have løsningen til at give dem røv-mangler bare en masse luft til det ekstra diesel der kommer til vinter


Bare gør som i prostock :D
En 12 cylinderet pumpe med spacial slebet knast til en 6 cylinderet
DVS du skal bare have en 8 cylinderet pumpe.
Det giver mere mængde, kortere insprøjtningstid og bedre forstøvning.

http://powerpage.gjelsoe.dk/viewtopic.php?t=13905
Min sjover
uno
Senior Medlem
Indlæg: 484
Tilmeldt: 23 aug 2005, 20:25
Geografisk sted: sydjylland

#7 Indlæg af uno »

hvorfor gøre det til større handikab end det er at køre 4cyl...hvis er skulle laves poumpe med flere elementer skulle det da klart stadig være en 12cyl..dhvis et skal være specielt så lad det...

Nej den kører i standart og en af reglerne er at pumbehuset skal være originalt.
Derfor er det største brændstof element der er plads til 10mm, hvor nogle andre kører med optil 13mm.

Det har dog ikke været det store problem at kør nr 2 de fleste steder i år selvom det er en ny motoristedet for den gamle med store foringer
Besvar