MSnS og ledningsnet ?
Redaktør: Moderatorer
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
MSnS og ledningsnet ?
Når i har lavet ledningsnet til jeres biler. Hvad har i så brugt. Er det den originale sikringsboks eller har i lavet noget andet?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
For min del er det et standalone lednings net.
Med seperate sikringer, og relæer direkte fra batteriet.
Det eneste der bruges fra bilen er en tændings + der styrer et relæ til MS.
Det forekommer mig at være den mest stabile løsning, og nemmest at fejlsøge på.
MVh
Morten
Med seperate sikringer, og relæer direkte fra batteriet.
Det eneste der bruges fra bilen er en tændings + der styrer et relæ til MS.
Det forekommer mig at være den mest stabile løsning, og nemmest at fejlsøge på.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Thomas - Clio skrev:Det du mener er at du har sikringerne direkte ude ved alle sensorne?
I princippet er det opbygget som dette diagram
http://www.megasquirt.info/v22manual/mwire.htm#exwire
Med disse ændringer
Hovedrelæ, og benzinpumpe relæ kører med en seperat sikring til hvert relæ.
Jeg har bortrationaliseret alle de ekstra små sikringer, da jeg mener at deres nytte er stærkt begrænset. Undtagen sikringen til pin 26, det beskytter selve printet imod fumlefingre.
Ja jeg har fjernet hele det originale motorstyrings lednings net+ boks.
Da jeg ikke syntes det var værd at bygge vidre på et 20 år gammelt net, og det var ganske få ledninger jeg kunne bruge.
Men det kommer igen an på bilen På nogle mærker er motorledningsnettet håbløst integreret i bilens øvrige net så det ikke kan betale sig at fjerne det gamle.
MVh
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- duckstar
- Mester Medlem
- Indlæg: 784
- Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
- Geografisk sted: Brønshøj/Husum
På min tidl. Fiat Uno 1,4 turbo monterede Mads Rose (også læser af dette forum) og jeg, et stik fra en defekt luftmassemåler (med indbygget sprøjtboks) på et hjemmelavet ledningsnet til MS boksen. I stikket til original ledningsnettet var der alt der skulle bruges, pånær lufttemperaturføler som blev eftermonteret i indsugningsrøret, samt seperat god stel til MS boksen.
Plug and play om man vil..
Plug and play om man vil..
Vh. Anders
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15
-
Thomas - Clio
- Medlem
- Indlæg: 183
- Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15