MSnS og ledningsnet ?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

MSnS og ledningsnet ?

#1 Indlæg af Thomas - Clio »

Når i har lavet ledningsnet til jeres biler. Hvad har i så brugt. Er det den originale sikringsboks eller har i lavet noget andet?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af Morten VJ »

For min del er det et standalone lednings net.
Med seperate sikringer, og relæer direkte fra batteriet.
Det eneste der bruges fra bilen er en tændings + der styrer et relæ til MS.
Det forekommer mig at være den mest stabile løsning, og nemmest at fejlsøge på.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#3 Indlæg af Thomas - Clio »

Det du mener er at du har sikringerne direkte ude ved alle sensorne?
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#4 Indlæg af Thomas - Clio »

Hvad så enlig med det gl. ledningsnet. er det pillet helt ud og fjernet den gl. styrebok.
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Thomas - Clio skrev:Det du mener er at du har sikringerne direkte ude ved alle sensorne?

I princippet er det opbygget som dette diagram
http://www.megasquirt.info/v22manual/mwire.htm#exwire
Med disse ændringer
Hovedrelæ, og benzinpumpe relæ kører med en seperat sikring til hvert relæ.
Jeg har bortrationaliseret alle de ekstra små sikringer, da jeg mener at deres nytte er stærkt begrænset. Undtagen sikringen til pin 26, det beskytter selve printet imod fumlefingre.

Ja jeg har fjernet hele det originale motorstyrings lednings net+ boks.
Da jeg ikke syntes det var værd at bygge vidre på et 20 år gammelt net, og det var ganske få ledninger jeg kunne bruge.
Men det kommer igen an på bilen På nogle mærker er motorledningsnettet håbløst integreret i bilens øvrige net så det ikke kan betale sig at fjerne det gamle.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

På min tidl. Fiat Uno 1,4 turbo monterede Mads Rose (også læser af dette forum) og jeg, et stik fra en defekt luftmassemåler (med indbygget sprøjtboks) på et hjemmelavet ledningsnet til MS boksen. I stikket til original ledningsnettet var der alt der skulle bruges, pånær lufttemperaturføler som blev eftermonteret i indsugningsrøret, samt seperat god stel til MS boksen.

Plug and play om man vil..
Vh. Anders
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#7 Indlæg af Thomas - Clio »

Ja, det kan jo virke lidt uoverskueligt. Men der vel ligesom med alt andet indtil man får taget hul på det.

Hvis jeg piller mit gl. ledn. ud skal jeg jo ikke kun lave efter ms diagram. Men også, lave til alle de andre sensore, olietemp, blæser osv.
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#8 Indlæg af Thomas - Clio »

Er det endlig ikke nemmere at klippe original stikket af fra ECU, og lodde på der.

Er der nogen andre der vil fortælle om hvordan deres ledn. er lavet.
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#9 Indlæg af duckstar »

Det var jo i princippet det jeg gjorde. Uden at klippe i ledningsnettet!

Tog hunstikket fra en defekt originalboks og loddede MS ledningsnettet ind, så det var plug and play.
Vh. Anders
Thomas - Clio
Medlem
Indlæg: 183
Tilmeldt: 22 jul 2003, 17:15

#10 Indlæg af Thomas - Clio »

det konfliktede ikke man nogen andre kompunenter?
Besvar