MS'n'S: trigge på hallgiver i strømfordeler?
Redaktør: Moderatorer
-
michael f
- Medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
- Geografisk sted: kalundborg
MS'n'S: trigge på hallgiver i strømfordeler?
er egentlig kun spark jeg skal bruge da bilen skal kører med dellorto karburator, men jeg er pisse træt af vakum avanceringen.. synes altid membranen hænger, der er en utæt slange (vw golf med Piersburg pis karb :S ) osv.. så overvejer at knalde MS på til tændingen, men jeg er lidt i tvivl om signalet fra strømfordeleren kan levere et signal der er godt nok, eller om jeg skal ud i noget med triggerhjul på krumtappen osv..
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Ja du mangler bare at låse fordeleren, og flytte rotoren.
Ellers kan man lave en cranksensor og bruge fordeleren som reserve.
MVH
Morten
Ellers kan man lave en cranksensor og bruge fordeleren som reserve.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
At låse fordeleren gøre ved at adskille den Fjerne fjedre og klodser
og derefter sørge for at de 2 aksel dele ikke kan bevæge sig i forholdtil hinanden. et par svejseklatter gør underværker. det samme med vacumavanceringen.
En nemmere løsning er hvis vw har kørt med en låst fordeler som standart.
Crank trigger= krumtapsgiver
MVH
Morten
og derefter sørge for at de 2 aksel dele ikke kan bevæge sig i forholdtil hinanden. et par svejseklatter gør underværker. det samme med vacumavanceringen.
En nemmere løsning er hvis vw har kørt med en låst fordeler som standart.
Crank trigger= krumtapsgiver
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
michael f
- Medlem
- Indlæg: 240
- Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
- Geografisk sted: kalundborg
-
VAG mekaniker
- Senior Medlem
- Indlæg: 353
- Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
- Geografisk sted: fyn kerteminde
- Saab-Daniel
- Mester Medlem
- Indlæg: 1275
- Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
- Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
- Kontakt:
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Folkens; prøv lige at finde en gammel død fordeler, og skil den ad. Man kan godt lære et trick eller to ved at kigge indvendigt sådan een.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!