MS'n'S: trigge på hallgiver i strømfordeler?

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

MS'n'S: trigge på hallgiver i strømfordeler?

#1 Indlæg af michael f »

er egentlig kun spark jeg skal bruge da bilen skal kører med dellorto karburator, men jeg er pisse træt af vakum avanceringen.. synes altid membranen hænger, der er en utæt slange (vw golf med Piersburg pis karb :S ) osv.. så overvejer at knalde MS på til tændingen, men jeg er lidt i tvivl om signalet fra strømfordeleren kan levere et signal der er godt nok, eller om jeg skal ud i noget med triggerhjul på krumtappen osv..
Havneren
Mester Medlem
Indlæg: 2671
Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00

#2 Indlæg af Havneren »

Fordeleren er helt fin til det... Jeg kører med det på min egen Golf og jeg har lavet noget tilsvarende på andre biler. Ingen ko på isen...
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#3 Indlæg af michael f »

dvs jeg bare kan 'knalde' MS'en på, trække ledninger til tændingsmodulet og tændspole, samt fordeleren naturligvis og så er jeg kørende.. groft sagt naturligvis..
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#4 Indlæg af Morten VJ »

Ja du mangler bare at låse fordeleren, og flytte rotoren.

Ellers kan man lave en cranksensor og bruge fordeleren som reserve.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#5 Indlæg af michael f »

der stod jeg så af.. er total newbie MS.. låse fordeleren er vel bare at fjerne vakum dåsen eller hva?

cranck censor?
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#6 Indlæg af Morten VJ »

At låse fordeleren gøre ved at adskille den Fjerne fjedre og klodser
og derefter sørge for at de 2 aksel dele ikke kan bevæge sig i forholdtil hinanden. et par svejseklatter gør underværker. det samme med vacumavanceringen.

En nemmere løsning er hvis vw har kørt med en låst fordeler som standart.
Crank trigger= krumtapsgiver

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
michael f
Medlem
Indlæg: 240
Tilmeldt: 26 jul 2005, 03:55
Geografisk sted: kalundborg

#7 Indlæg af michael f »

har en ny fordeler liggende, og der er ikk udgang til noget vakum eller noget på den.. kun hallgiveren.. så den må kunne gøre det..

den med crank triggeren tænkte jeg godt på lige da jeg havde postet det..

jamen, tak, indtil videre..
VAG mekaniker
Senior Medlem
Indlæg: 353
Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Geografisk sted: fyn kerteminde

#8 Indlæg af VAG mekaniker »

Du kan også tage en strømfordeler fra en f.eks. en golf2 med digifant indsprøjtning - den kører uden avancering - hvis du ikke er så meget for at "svejse" i din fordeler. En skive på din krumtap med tilhørerne pickup ville nok give lidt mere nøjagtig tændning.....
v/h Peter
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#9 Indlæg af Saab-Daniel »

Jeg hopper lige med i den her tråd, for jeg er igang med det samme på min saab 900 T8. Den avancerer tændingen via vacuum-dåsen. Forskellen i denne strømfordeler mellem turbo og NA er kun hvilken vacuum-dåse der sidder på. Burde denne ikke være låst så?
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

Folkens; prøv lige at finde en gammel død fordeler, og skil den ad. Man kan godt lære et trick eller to ved at kigge indvendigt sådan een.....
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar