Beregning af indsprøjt.

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

Beregning af indsprøjt.

#1 Indlæg af claushan. »

Hejsa

Tjaa så skal jeg lige bruge lidt hjælp igen igen.

jeg har son sagt før monteret kompressor på min øse , og tænker at dysse den om osv. ... her på siden under motorlære kan man læse en dysseberegning.... og så er det jeg ikke forstår.

på min std. er der monteret bosch 0-280-150-415 dysser .. de giver ifølge bosch 130 cm3 , altså 6 x 130 / 500 x 100 = 156HK x 0,9 =140,40HK ... men min bil har 170HK std.

Så for mig virker de til at være for små fra fabrikken ?? .. hvorfor tænker jeg .... er det fordi at bilen skal kunne køre så langt på litteren så muligt ??

Jeg kom frem til at jeg skal bruge ( ca 240 HK ) 2,4 x 500 / 6 = 200 / 0,9 = 222,22 , altså 230 cm3

er jeg helt forkert på den ??
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#2 Indlæg af RSV »

hmm har lige pløjet nettet og kan se at dine dysser flower 190cm3 dvs til 204 hk

http://66.249.93.104/search?q=cache:Jkx ... osch&hl=da
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

#3 Indlæg af claushan. »

RSV skrev:hmm har lige pløjet nettet og kan se at dine dysser flower 190cm3 dvs til 204 hk

http://66.249.93.104/search?q=cache:Jkx ... osch&hl=da


Tak for det ... hmm lidt underligt at Bosch siger 130 cm3 .. men igen et ex. på at det svært at finde oplysninger ... men jeg har det skidt med at prøve sig frem... det kan blive dyrt at gøre det :-)
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Så ryk en dyse ud og mål det. Det er ikke fantastisk besværligt.

Ellers tjeck din kilde hos bosch....?!

Bosch opgiver selv dysen til 190,2ml/min og dysen er beregnet til et tryk på 3,5bar.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

#5 Indlæg af claushan. »

HenrikGM skrev:Så ryk en dyse ud og mål det. Det er ikke fantastisk besværligt.

Ellers tjeck din kilde hos bosch....?!

Bosch opgiver selv dysen til 190,2ml/min og dysen er beregnet til et tryk på 3,5bar.


Ja ham fra Bosch er da et fjols , han siger også at dysserne i en 328 ( hvilket jeg har købt 6 stk af ) 0-280-150-440 giver 162 cm3 ... og det passer jo så heller ikke.

nedtur dér :-(
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
RSV
Senior Medlem
Indlæg: 286
Tilmeldt: 25 jul 2004, 22:54
Geografisk sted: Østsjælland

#6 Indlæg af RSV »

kig i samme link som tidligere indlagt der er flowet på de andre du har købt = 205cc/min
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

#7 Indlæg af claushan. »

RSV skrev:kig i samme link som tidligere indlagt der er flowet på de andre du har købt = 205cc/min


Yes sir ... så dem godt ... tak for hjælpen.
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
Besvar