DTC biler på 95 oktan??

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

DTC biler på 95 oktan??

#1 Indlæg af møffe »

jeg fik lige at vide igår at dtc bilerne køre på ganske almindelig 95 oktan. hvordan pokker får de 260-280hk ud af en 2,0L motor med standart komponenter til at yde alle de hk på 95oktan. jeg har forstået reglerne sådan at de ikke må røre motoren indvendig af betydning.. altså std stempler, krumtap,plejlstænger og kompression.. men de må hive flere omdr ud af den. altså ca 9000 omdr på en fire cylindret motor. men det lyder stadig fantastisk.

jeg ved godt de har dyre motorstyringer med data log og alt man kan købe for penge. men alligevel. :?: :?: :?:
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#2 Indlæg af Nolan »

http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2820
http://www.dtc-net.dk/default.asp?id=2825

Det skulle vist besvare nogle af spørgsmålene...

/Nolan
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

tak.. nu følger jeg ikke med i DTC. men der var lige en der påstod nogle ting. og da jeg ikke var sikker i min sag har jeg holdt mig passiv... indtil NU.. hehe. det erstadig godt klaret at de kan få de effekter du af deres motore.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Nolan
Mester Medlem
Indlæg: 639
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Østjylland

#4 Indlæg af Nolan »

Jep - det er sgu lidt imponerende.....

Men som du ser, er der ikke nogen ristriktioner på noget udenfor selve motoren. De kører formodentligt med et spjældhus til hver cylinder de fleste af dem. Og da de jo kører med pedalen mod metallet og +6000RPM det meste af tiden, kan knasterne også gøres noget vildere end vi almindelige mennesker kan acceptere.

Jeg tvivler på, at en 260hk, 2liters NA'er er særligt kørbar inde i byen lørdag formiddag.

:wink:

/Nolan
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

nej det er rigtigt.. men det kan være det var i starten det var at det skulle være en næsten std motor. og derefter er reglerne blevet ændret så de må mere og mere. så mon det ikke ender som DTM gjorde i sin tid. det er for dyrt at holde sådan en dtc bil kørende.

hov forresten jeg brugte lige muligheden til at skrive en mail til ringdjursland. om de ikke kunne lave et åben arrangement som på padborgpark. spændne at se om der kommer et positivt svar :D :D :D
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar