Solenoid til styring af ladetryk..

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

Solenoid til styring af ladetryk..

#1 Indlæg af duckstar »

Hej trykdrenge,

Jeg mangler en solenoid / magnet ventil til styring af ladetryk.

Min motorstyrings add-on kan trigge på en del parametre, og da jeg godt kunne tænke mig at gemme det høje ladetryk til når speederen er i bund, og ellers benytte det beskedne lave når jeg ikke har den i bund, mangler jeg en stump til at åbne/lukke for t-stykket (bleed).

Er der nogen der har en god idé til en billig løsning?

Som sagt skal jeg bare bruge en ventil der åbner når den får signal via enten stel eller 12v. Åbningen skal være minimum 2,5 mm..

En kammerat mener at jeg kan bruge en ventil fra et brændstofdampe-retur-system fra en Fiat Uno, men min lokale hugger har ikke liiige en stående. Er der et sted man kan købe den fra ny umiddelbart?
Vh. Anders
Brugeravatar
nmb1022
Mester Medlem
Indlæg: 704
Tilmeldt: 10 aug 2003, 15:22
Geografisk sted: Jyllinge

#2 Indlæg af nmb1022 »

På bagsiden af toppen på en PSA xu10j4r 152/155hk sidder der også en magnetventil til styring af de variable spjæld
NMB1022 - èn kp60'er og en hulens masse 4g63 power
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#3 Indlæg af david »

Du kunne evt lade denne ventil åbne for en hane, sådan at du kan justere dit bleed.. Jeg har en åben/luk ventil med 12vDC spole. Den er ikke så fin..... mener at det er med 1/2" tilslutninger... hvis det havde interesse
Cossie
Mester Medlem
Indlæg: 617
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: København
Kontakt:

#4 Indlæg af Cossie »

Audi & VW bruger den slags ventiler til ladetryksstyring (har selv en liggende) Reserve dels nr. 058 906 283 F men kender dog ikke prisen på den.
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#5 Indlæg af Cos4x4 »

Ellers kan du få en af mig på Lørdag... :wink:
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#6 Indlæg af duckstar »

hehe okay.. da jeg skrev indlægget tænkte jeg ikke lige over at jeg kom forbi Odense på lørdag Jimmy, sorry. Tak!

Noget helt andet er at min smt6 boks ikke kan drive flere aux ting, da det er enten trigger udgang eller de tilskudsdyser jeg driver nu. Damnit!
Vh. Anders
Brugeravatar
Cos4x4
Medlem
Indlæg: 242
Tilmeldt: 21 jul 2004, 17:00

#7 Indlæg af Cos4x4 »

Så kan du jo sætte en switch på gasspjældet eller speederen så der bliver åbnet op for fuldt ladetryk ved fuld gas....
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#8 Indlæg af duckstar »

Jimmy Elkjær skrev:Så kan du jo sætte en switch på gasspjældet eller speederen så der bliver åbnet op for fuldt ladetryk ved fuld gas....


Er også planen.
Vh. Anders
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#9 Indlæg af Saab-Daniel »

Sidder også magnetventil på saab 900 turbo'er fra model 83 til 93...
Daniel.
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Besvar