Motorstyring på astra F

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

Motorstyring på astra F

#1 Indlæg af amby »

Jeg har en astra F fra 1996 med en ecotec 136HK motor. jeg skal til at montere MS. Henrik GM skal så vide hvordan han skal lodde boxen, alt efter hvilke signaler der skal ud til tændspolen. Har så sat og kikket på et ledningsdiagram til Astraen, der går der 3 ledninger ud til tændspolen, Hvilke signaler er det?
Men, kan det også være at man skal på før tændingsmodulet eller en slags relæ eller hva det nu er (den der hedder K20 på den vedhæftede fil)? hvis man skal det hva er det så for nogle signaler...?

Håber der er nogle lidt klogere hoveder på dette forum end på Opelpower... :D

Anders Amby
amby
Junior Medlem
Indlæg: 80
Tilmeldt: 11 feb 2004, 10:31

#2 Indlæg af amby »

hmmm kunne så ikke finde ud af at tilføje den fil... men her er lige et link til filen :

http://www.opelpower.dk/download/astra_ ... gsi_96.zip


og det er den der hedder: c20xe---motronic-2.8
Buus
Medlem
Indlæg: 223
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00

#3 Indlæg af Buus »

amby skrev:hmmm kunne så ikke finde ud af at tilføje den fil... men her er lige et link til filen :

http://www.opelpower.dk/download/astra_ ... gsi_96.zip


og det er den der hedder: c20xe---motronic-2.8


Motorkoden passer ikke.... 136hk modellen er en x20xev og kører med Siemens motorstyring.

C20xe har 150hk og kører med Bosch.

Men hvad ved jeg, jeg kommer jævnligt på Opelpower.dk :mrgreen:
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

Findes der ikke en oversigt i en fejlfindingsside der viser hvordan signalet ser ud?

Jeg ville forvente at det er en 5volt der går til stel, men ved det ikke 100% Normalt er der en skitse af et skopbillede så mekanikeren har en chance for at fejlfinde.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Gæst

#5 Indlæg af Gæst »

Det er et firkant signal på min 2,5 volt, så 5v er nok ikke skudt helt forbi.

MVH

Morten
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Anonymous skrev:Det er et firkant signal på min 2,5 volt, så 5v er nok ikke skudt helt forbi.

MVH

Morten


Ved du også om gnisten fyres når den går til stel?

Og ved du om det er tændingsmodulet, eller styreboksen der leverer 5volts forsyningen?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#7 Indlæg af Morten VJ »

Jeg vil gætte på at gnisten fyres af når der lægges til stel.
Da målingen er specificeret ved stillestående motor.
Det andet spørgsmål kan jeg ikke besvare, men kan besvares med en bidtang, og et multimeter.

MVh

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar