Kompressor på BMW 323TI Compact

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Claushan.

Kompressor på BMW 323TI Compact

#1 Indlæg af Claushan. »

Hejsa

Jeg ligger og "roder" lidt med et kompressor sæt , men er gået lidt "kold" ... så jeg håber at der måske er nogle her som har gode råd...eller tips

Jeg har købt et "bolt on" kit med en Lysholm kompressor i sverige , de lover ca. 40% flere HK , og ca 25-30% mere moment , alt uden at gøre andet end montere kittet , og uden at ændre noget i styrring osv.

men ak og ve , har kun givet 20% HK og 10% moment , var på rulefelt idag , og vi kunne se at den får alt for lidt benzin ... så hvad nu ??

Har selvfølgelig læst her på siden og fundet mange tip... men kunne jo godt tænke mig at høre fra nogle som har prøvet det IRL.... hvad virker og hvad virker ikke osv .....

jeg har 0,4 bar ladetryk , og extra benzintryksreg. monteret "over" den org. reg. .. og tror nok at noget af mit problem er her , på testen viser CO lige under 4,0 ved 4200 rpm , derefter falder den til 1,5 ved 6000 rpm

Er der nogle gode idér og hvad skal jeg kigge efter ... og husk venligst på at jeg ikke har vundet i lotto .. :D .. endnu :D
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#2 Indlæg af david »

Det der nummer med en ekstra trykregulator virker meget sjældent rigtig godt.... Eftersom du har købt dig et komplet sæt, som sikkert ikke var helt billigt. Vil jeg da forslå dig at bruge en lille smule flere penge på at få den chippet. Nu ved jeg ikke hvor seriøst det er, men ellers så er det jo også den mulighed at kaste en prog. motorstyring på. Så er du også "fremtidssikret" hvis du fik lyst til at skrue mere i bimmeren.
Gæst

#3 Indlæg af Gæst »

ja så er det jo bare det med chip , hvor hvad og hvordan... jeg synes det er en jungle og hitte rundt i , og høre priser fra 3000 til 10,000 kr

mit kit er lagt ud efter 0,55 bars tryk , men har som sagt "kun" 0,4 ... så en samtale med sælger er på vej :D .. men det nytter jo ikke noget nu hvor jeg ved at den ikke får nok og leve af , så det må være step 2 på listen

desværre er jeg lidt prøvekanin da min bil er den første som har fået monteret sættet , ellers er det kun testet på en 320 M50 i bænk , og den gav 210 HK ... med standard styring
Brugeravatar
Staalanden
Mester Medlem
Indlæg: 591
Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Geografisk sted: Slagelse

#4 Indlæg af Staalanden »

Snak med www.VAE.dk angående chippen. Det kan også være de kan råde dig til en anden løsning.
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.
Brugeravatar
david
Mester Medlem
Indlæg: 502
Tilmeldt: 13 jan 2004, 10:46
Geografisk sted: 9000

#5 Indlæg af david »

Anonymous skrev:mit kit er lagt ud efter 0,55 bars tryk ,
desværre er jeg lidt prøvekanin da min bil er den første som har fået monteret sættet , ellers er det kun testet på en 320 M50 i bænk , og den gav 210 HK ... med standard styring


Hvis det er bygget til 0.55 på en 320 så er det ikke så mærkeligt at den kun lader 0,4. Du har jo lidt større volume som skal fyldes af kompressoren. Dette kan du dog hurtigt ændre med et mindre remhjul på kompressoren.

Ja VAE burde kunne klare opgaven med chip.
Slavteren
Mester Medlem
Indlæg: 1320
Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Geografisk sted: Maribo
Kontakt:

#6 Indlæg af Slavteren »

eller kig ind i motorstyrings forummet efter megasquirt, det er nok der billigste du over hovedet kan komme i nærhedden af til at styre din benzin/ tænding. ca 3500 og en del benarbejde for den dyreste løsning med ms...
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

#7 Indlæg af claushan. »

Det er netop VAE jeg har været hos på ruller , de siger ca. 10,000 for en chip... og det synes jeg er for meget , på tirsdag har jeg tid til test af benzintryk , det glæder jeg mig meget til , måske kan min pumpe ikke klare mosten

så forsættelse følger :)
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
Brugeravatar
Tiis
Medlem
Indlæg: 114
Tilmeldt: 24 dec 2003, 12:49
Geografisk sted: Hedehusene

#8 Indlæg af Tiis »

Når du skriver at du har mont. benzintryksreg. "over" den orginale, er det så parallelt eller i serie med den orginale?? for den skal sidde i serie!!

http://www.powerpage.dk/tuning_blanding ... benzin.asp
Mvh. Martin

TDI Power
claushan.
Nyt Medlem
Indlæg: 19
Tilmeldt: 21 sep 2005, 23:27

#9 Indlæg af claushan. »

Tiis skrev:Når du skriver at du har mont. benzintryksreg. "over" den orginale, er det så parallelt eller i serie med den orginale?? for den skal sidde i serie!!

http://www.powerpage.dk/tuning_blanding ... benzin.asp



Den er monteret i serie , så det skulle være ok.... jeg tænker på , hvis jeg nu skal have en anden pumpe på... hvordan skal man så montere den ?

vedhæfter lige den måling af ladetryk og CO.
Vedhæftede filer
00000001.tif
00000001.tif (101.08 KiB) Vist 1608 gange
Claus Hansen

BMW 323 TI Compact E36
MØFFE(uden login)

#10 Indlæg af MØFFE(uden login) »

ta lige en snak med ole fra viborg auto teknik han er en del billigere og har rodet MEGET mere med bmw end vae kommer til.. for 10k får du næsten monteret en FMJ boks og så er den programmeret... så det er en sindsyg pris VAE er kommet med.
Besvar