Side 1 af 2
Volvo som forurener formeget
: 31 aug 2005, 16:58
af Jon
Hej drenge, jeg har fået en Volvo 460 2.0i billig fordi at den ikke kan gå igennem syn fordi den forurener formeget (sku vidst være formeget CO2). Katalysatoren er ny, og det aut. Volvo værksted har nærmest givet op
Jeg tror lidt at de måske har sat en kat fra 1.8 modellen for jeg har kendskab til at den har haft en defekt kat hvor den blev skiftet. Men mit spørgsmål er om en 400 cellers tuning kat kan gøre arbejdet? og ved i hvormange celler den org. kat er? Og til sidst hvor vil i anbefale at jeg køber en kat.
Her er målingen fra synshallen.
CO2 vol % : 12.47
CO vol % : 1.128
O2 vol % : 3.01
Rpm vol HC : 309
Lambda : 1.095
Håber virkelig at i kan hjælpe mig drenge

så jeg kan få den ud at køre og at jeg kan få mine projekter ud i livet.
Mvh Jon
: 31 aug 2005, 17:49
af nibdk
Du kan da lige prøve først at se om der er fejlkoder gemt, ved at aflæse på lysdioden i motorrummet.
Det er CO der er for høj, den skal vist være mellem 0.2 og 1.0 % .
Er det en B20F motor?
: 31 aug 2005, 17:51
af uno
Hej jeg vil starte med at indrømme at jeg er lidt rusten i forureningstal men som jeg husker står du med en defekt kat.
en kat omdanner hc, o2 og co til co2
syn
: 31 aug 2005, 22:47
af Gæst
du har en for fed blanding,evt defekt lambdasonde eller revnet udstødningsmanifold!
Hvis din lambdaregulering kører korrekt ligger co% på ca. 0,6 før kat!!! uanset hvad du gør får du aldrig en kat til at fjerne den co!
ilten er også alt for høj(o2) derved det høje lambdatal. men få nu den co ned først..
hilsen
: 01 sep 2005, 00:20
af mh
eller evt. en fejl på vandtemp. føleren så den tror motoren er kold...
: 01 sep 2005, 00:45
af zky
hvis det er den bil jeg tror det er, så har den fået skiftet NÆSTEN alt hos volvo i hillerød, inc. topstykket har været af og fået slebet ventiler, alle følere og boksen er skiftet og lige lidt har det hjulpet
: 01 sep 2005, 01:28
af Transitfar
Så er det jo med at være gode venner med en ophugger, hvor man kan låne en komplet bil som er i orden.
Og så bare i gang fra en ende af, med at flytte komponenter frem og tilbage, indtil der er bingo.
Den løsningsmodel er prøvet før, og kan vise sig at være både nemmest og billigst.
: 01 sep 2005, 16:24
af VAG mekaniker
hmm
Det lyder lidt alla en A3 som vi havde samme problemer med.Alt (næsten) var skiftet og til sidst prøvede man med ny olie og bingo så var alle verdier som de skulle være!
Knæk og bræk.
: 01 sep 2005, 17:44
af uno
se grundigt på udstødningsmanifold og udstødning for der er alt for meget ilt.
held og lykke
: 01 sep 2005, 17:58
af Yugo Turbo
tror ikke denne cocktail kan fjerne alt det du skriver, men normalt når en bil har lidt for høj co, så kør den næsten tom, påfyld rensebenzin og karburatorsprit så skal du bare se løjer...
venlig hilsen Lasse