Side 1 af 1

Benzin tryk (turbo)

: 24 aug 2005, 17:32
af Nielsen 306 GTI
Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo

hvad så hvis man lader 1 bars ladetryk stiger benzin trykket så til 5,5 bar eller udligning det sig bare til stadig at være 4,5 bar ?

Allan

: 24 aug 2005, 18:10
af grydesvamp
hvis du std. har 4 bars tryk over dyserne og så hæver lade trykket 1 bar skal du tilsvarende hæve benzintryk 1 bar for at have det rigtige flow over dyserne.. dette gøres nemt med en anden benzintryksregulator som typisk koster lidt over 1000 dkr...

Re: Benzin tryk (turbo)

: 24 aug 2005, 19:22
af Transitfar
106 T8 skrev:Hvis man nu har 4 bars benzintryk i tomgang , så bliver det til 4,5 bar ved bilen uden turbo

Hvad mener du med det??

: 24 aug 2005, 19:46
af grydesvamp
ret mig hvis jeg tager fejl men trykket på benzinen på en indsprøjtningsbil ændrer sig vel ikke på en SUGE motor ?

: 24 aug 2005, 21:02
af Morten VJ
grydesvamp skrev:ret mig hvis jeg tager fejl men trykket på benzinen på en indsprøjtningsbil ændrer sig vel ikke på en SUGE motor ?


På de fleste gør det derfor vacumslangen til regulatoren.
Det man søger er ens trykforskel over dyserne ved alle belastninger.
Såddan har det været i små 25 år.
Gamle D-Jetronic kørte uden trykreference til manifolden, og nyere biler med regulator i tanken bruger det heller ikke.
Gælder kun elektroniske indsprøjtninger, mekaniske er anderledes opbygget.

MVH

Morten

: 25 aug 2005, 13:54
af Carsten 205 GTI 1,9 T
På min den gamle 205'er aka. Karsten B's. Prøvede vi at blæse forsigtigt med en kompressor, gennem en reduktionsventil (ca. 0,6 bar), der steg trykket fra ~3bar og op til over 3,5 bar.

Suger du i slangen falder trykket.