Olie i luftfilteret?

Generel teknik

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Gringo

Olie i luftfilteret?

#1 Indlæg af Gringo »

Hey Powerpage... jeg har opdaget et lille problem tror jeg... på min gamle polo 1,3 fra 1987... Når man åbner til luftfilteret er der olie i selve kassen... Hvad kan det være?
Polo 1,3 1987
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#2 Indlæg af duckstar »

Olie i luftfilterkasse tyder på olie der skydes op gennem krumtapsudluftningen pga. underkompression :(
Senest rettet af duckstar 18 aug 2005, 18:05, rettet i alt 1 gang.
Vh. Anders
Gringo

#3 Indlæg af Gringo »

duckstardeluxe skrev:Olie i luftfilterkasse tyder på olie der skydes op gennem krumtapsudluftningen pga. underskompression :(

SÅ det vil sige at motoren skal hovede renoveres? med nye stempler osv?
Polo 1,3 1987
Brugeravatar
duckstar
Mester Medlem
Geografisk sted: Brønshøj/Husum

#4 Indlæg af duckstar »

Altså. Det behøver ikke være selve stemplerne der er døde, men ved slidtage er det ikke unormalt at stempelringene gennem tiden mister lidt materiale i kanten, så underkompression opstår. Jeg har lige fået nye stempler og ringe i min motor pga. underkompression, men der var intet at se på dem da de blev afmonteret, så selv en lille smule er nok til at der ender olie i krumtapsudluftningen.
Vh. Anders
Dagooz
Senior Medlem
Geografisk sted: Vejle

#5 Indlæg af Dagooz »

Da jeg var i mili var der en i min deling som havde en polo. Den havde også suget olie fra krumtappen. Det viste sig at være et tilstoppet luftfilter der var årsagen.
Kære brevkasse,
Jeg har for mange biler, for mange projekter, for lidt tid og for få penge... Hvad skal jeg gøre?
Besvar