Side 1 af 1
Turbo med luftmængdemåler???
: 13 aug 2005, 02:51
af gæst
Hej gutter jeg er ved at konvertere min polo g40 til turbo.
får jeg nogle problemer med min luftmængdemåler. det er en gammel g40 fra 88 hvor luftmængdemåleren sidder i luftfilterkassen.
På forhånd tak...
: 14 aug 2005, 12:13
af Mads B (dk)
Nej det burde kunne køre..... du montere bare luftmængde måleren før turboen...... og din blowoff skal være recirkulerende og blæse luft ind igen mellem turbo og luftmængde måleren
: 19 aug 2005, 01:49
af K-FINN
Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn
: 19 aug 2005, 13:58
af HenrikGM
Finn Tolstrup Pedersen skrev:Den behøver ikke være recirgulerene,det skal bare være en dobbelt stemplet ,hvis du gerne vil have den skal larme lidt ud i det fri.
MVH Finn
Problemet kan så være at luftmængdemåleren ser et kæmpestort flow og doserer en masse bensin og drukner motoren, hvorefter responsen på motoren stort set er ødelagt, indtil den har fået sig tygget igennem al den ekstra bensin.
: 08 sep 2005, 00:47
af K-FINN
Det har jeg ikke hørt de har haft problemmer med, dem der kører med det.
MVH Finn
: 08 sep 2005, 08:58
af Havneren
Nææææ... Men i praksis vil der jo blive givet benzin til AL den luft måleren registrer også det BOV så vælger at smide ud. I princippet vil den så fede blandingen op i det øjeblik med slipper gassen. Det er ikke sikkert det er noget man kan mærke at den gør...
V/h Christian
: 08 sep 2005, 16:36
af VAG mekaniker
Det kan jo også være at den har påløbsafbrydelse og IKKE kaster benzin ind når man nu slipper pedalen

: 08 sep 2005, 22:00
af audi 80 1,8 turbo
jeg kører fint med turbo, luftmængdemåler og blow out ud i det fri(dobbelt stemplet). det er precis som der er skrevet i et af de andre inlæg at min motor styring(som bare er hevet ud af en gammel opel og så chippet) laver en slags fuel cut lige når jeg slipper gassen.