MS og malerkabiner

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

MS og malerkabiner

#1 Indlæg af Morten VJ »

Nu da bilen skal til maler tirsdag.
Så er jeg kommet lidt i tvivl, kan ms holde til 85 grader eller der omkring.
Hvis ikke så har jeg en meget negativ maler, og et stort problem.
Mangler kun v skærmkant og et par kg plastik :wink:
Bagklap og v forskærm.

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
mh
Mester Medlem
Indlæg: 2597
Tilmeldt: 13 jul 2003, 10:25
Geografisk sted: Rønnede/Holbæk

#2 Indlæg af mh »

hvorfor skulle den ikke det loddetin begynder svjh først at blive flydende ved 200-250 grader celsius

lyder godt med det volvo arbejde der 8)
Ikke at kunne eller gide gennemlæse regler fritager ikke folk fra at skulle overholde dem om de bliver opdaget eller ej...

Where excess pressure is involved in a system - inadvertent opening of elements under stress can lead to parts flying around...

www.RavenZ.dk
xillur
Senior Medlem
Indlæg: 284
Tilmeldt: 03 dec 2004, 22:05
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#3 Indlæg af xillur »

Godt spørgsmål Morten!

85grader ambient er en ekstrem temperatur for ikke automotive-grade elektronik.
Allerede ved 60grader kan man se komponenter lodde sig selv ud, det er dog ikke lige den type komponenter MS benytter sig af ej heller er dine komponenter stresset i en sådan grad at det _burde_ være et problem.

tinasmartin: Du skal huske at lægge ambient og kompentens egen temp sammen, så kan du ret nemt nærme dig hazarderede temperaturer.
Jeg udvikler elektronik "for a living" og har lige udvilket en 80watt Switchmode strømforsyning og jeg kan garantere at den ikke ville overleve 85gr længe :wink:

Jeg tror godt du kan risikere det, MS er trodsalt slukket under operationen, så der vil næppe være meget varme bidrag fra komponenterne og dermed skulle du være et godt stykke fra udlodningstemp.
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#4 Indlæg af HenrikGM »

MON DOG du når 85 grader i bilen.Det er muligt at lufttemperaturen i kabinen er på 85grader, men jeg kan dårligt forestille mig at hele bilen, alt incl er varmet til 85grader. Alene energiforbruget for at opvarme 1000kg jern fra 65grader, plus 500kg diverse er så stort at bilen skal stå der _MEGET_ længe før den er så varm.

Noget helt andet er at MS faktisk _kan_ tåle højere temperaturer end man regner med. Jeg har prøvet at varme en kørende MS op med varmepistolen, og den holder stædigt ud, trods alukassen er varmere end jeg kan røre ved den. Så det er sgu nok ikke så aktuelt i en malerkabine, og da slet ikke når den ikke kører.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Morten VJ
Mester Medlem
Indlæg: 3805
Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Geografisk sted: nordsjælland
Kontakt:

#5 Indlæg af Morten VJ »

Tak for svarende.
Nu kan jeg sove roligt igen

MVH

Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Besvar