spørgsmål til tændingsmodul der skal bruges sammen med MS

Alt om motorstyringer

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

spørgsmål til tændingsmodul der skal bruges sammen med MS

#1 Indlæg af møffe »

jeg har lige været ude at købe tændspole og tændingsmodul fra en golf II 1,8 indsprøjtning.. monopoint inds. tændingsmodult har nr 191905351 B og er en telefunken.. dur den til MS.. eller er det penge der er spildt.

og så lige bonus spørgsmålet. fords Edis system er det fra alle ZETEC maskinerne.. og er det bolt on ?
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
xillur
Senior Medlem
Geografisk sted: Nordsjælland
Kontakt:

#2 Indlæg af xillur »

Det kommer jo an på om du skal bruge modulet som driver til spolen. Om du også vil bruge det til at trigge på og i så fald hvilken sensor din bil har: VR eller HALL.

Her er en mindre roman om Bosch moduler og MSnS:

http://megasquirt.sourceforge.net/extra/setup-msns.html
E61 525I 2004 Hverdagsbil
E10 2002 1973 Tracktoy
møffe
Mester Medlem
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#3 Indlæg af møffe »

xillur skrev:Det kommer jo an på om du skal bruge modulet som driver til spolen. Om du også vil bruge det til at trigge på og i så fald hvilken sensor din bil har: VR eller HALL.

det link kender jeg godt.. og havde nummerne med mig til huggeren. men kunne ikke finde en eneste med det rigtigt nummer.. skod. og den jeg har er den eneste med 7 ben i stikket og på modulet.

men ang edis. er det på alle zetec motorene det sidder eller ???
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Wildert
Mester Medlem
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

møffe skrev:
xillur skrev:Det kommer jo an på om du skal bruge modulet som driver til spolen. Om du også vil bruge det til at trigge på og i så fald hvilken sensor din bil har: VR eller HALL.

det link kender jeg godt.. og havde nummerne med mig til huggeren. men kunne ikke finde en eneste med det rigtigt nummer.. skod. og den jeg har er den eneste med 7 ben i stikket og på modulet.

Faktisk alle dem du kan finde i Golf 2'ere skulle virke så vidt jeg har kunnet forstå. Det har været debatteret lidt på msefi.com - og det var nogenlunde konklusionen.

men ang edis. er det på alle zetec motorene det sidder eller ???

Ikke helt sikker - men umiddelbart nej. I de fleste tilfælde er de nemlig bygget ind i motorstyringen - så det er nogle bestemte årgange du skal have fat i for at finde det separate modul.
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
Besvar