Side 1 af 2
ve table
: 28 jul 2005, 22:30
af ken petersen
jeg ville lige høre om der er nogle gode råd om ve table . hvor skal man starte og hvor skal man slutte når man laver den første gang
: 28 jul 2005, 23:01
af Morten VJ
Hvis det er indelingen map- rpm.
så vilde reg på rpm aksen indele således at efter maks moment at der kun var 2 rpm bins tilbage op til maks rpm.<og lægge et par rpm ind hvor det svarer til de mest alm hastigheder.
ved map vilde jeg starte med 30 kpa og arbejde mig op til 100 kpa eller maks tryk.
Når man så har logget et stykke tid finder man hurtigt sine map værdier, og rpm værdier, aka der hvor ve værdierne ændre sig mest, og justere ind derefter.
MVH
Morten
: 29 jul 2005, 01:24
af ken petersen
den er indelt TPS RPM.
nu har jeg prøvet at taste hele tabellen ind 2 gange og sent den til ecu uden resultat

og hvis jeg så trykker fetch from ecu kommer der ikke noget og alt hvad jeg har tastet er væk

but why

: 29 jul 2005, 02:55
af HenrikGM
Ikke for at fornærme dig, men har du spænding på Ms imens du sender til ecu?
(det er en klassisk first-time-user fejl)
Hvad viser MS i realtime visningen?
: 29 jul 2005, 02:56
af HenrikGM
Har du behov for at køre alpha-N?
Hvilken motorkonfiguration?
Store knaster, og spjældhuse, eller?
: 29 jul 2005, 12:50
af ken petersen
motor er en standart ford 2,0 dohc. og der var støm til ecu....
alpha n???? hvad er det
jeg prøver mig lidt frem i dag så må vi se om det ikke bare er en fejl 40

: 29 jul 2005, 13:25
af xillur
Jeg gætter ud fra dine indlæg, at du er ret ny mht MS.
Jeg har også for nylig stiftet bekendtskab med vidunderet og det bedste jeg kan anbefale er at læse, læse, læse i Megamanualen:
http://www.msefi.com/msinfo/manual/mtabcon.htm
Du finder stortset svarende på alle spørgsmål der (ikke at det skal være forbudt at spørge

)
: 29 jul 2005, 15:32
af Nolan
ken petersen skrev:motor er en standart ford 2,0 dohc. og der var støm til ecu....
alpha n???? hvad er det
jeg prøver mig lidt frem i dag så må vi se om det ikke bare er en fejl 40

Alpha-N står for spjældvinkel - RPM. Det vil sige du styrer motoren udfra spjældpotentiometeret og omdrejningerne.
Speed-Density står for RPM-Manifoldtryk (ja omtrent ihvertfald....Den bruger også indsugningsluftens temperatur til at beregne 'tætheden'). Her styrer du udfra omdrejningerne og manifoldtrykket (MAP-sensoren på MS printet).
Der skal være rigtigt gode argumenter for at køre Aplha-N, da det er en hel del lettere at tune bilen ind i Speed-Density. Hvis du er helt new-comer, vil jeg ihvertfald ikke anbefale Alpha-N.
Mvh
Nolan
: 29 jul 2005, 22:40
af Morten VJ
Søg efter filen med navn settings, og åben den, her er tps-map dot indstilliet.
At den ikke gemmer værdierne.
Har du en usb port, eller kører du serielt.
Usb porten kan give mange underlige problemer.
En ting er sikkert du behøver ikke ps dot til din opsætning.
MVH
Morten
: 30 jul 2005, 13:39
af ken petersen
jeg er helt ny med ms, og da mit tekniske engelsk ikke er så så godt , kommer jeg nok til at spørge en del
jeg har lånt en gammel lap top uden usb så den skulle være fin nok
jeg skal først ha kigget på det i dag så jeg håber det kommer til at brumme lidt
